רונית קן אישרה לרשתות הקטנות לפתח מותג משותף
הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה ל"רשת הרביעית" הכוללת חמש רשתות פרטיות, לפתח מותג פרטי שיתחרה במותגי הרשתות הגדולות, שופרסל ורבוע כחול, ויגביר את כוחן מול הספקים
הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, העניקה אישור ל"רשת הרביעית" (כמה רשתות שיווק פרטיות וקטנות) לפתח ביחד מותג פרטי. המותג יכלול 400 מוצרי מזון, טואלטיקה וחומרי ניקוי.
מדובר במיזם של חמש רשתות פרטיות: רמי לוי שיווק השקמה, הפועלת באזור ירושלים ומודיעין; סופר דוש, הפועלת בבת-ים; א.ב.א ויקטורי, הפועלת באזור המרכז והדרום; כהן מחסני השוק, הפועלת באזור באר שבע, ומ.מ.נ מחסני מזון, הפועלת באזור נתניה ואור עקיבא. הרשת הרביעית תפתח ותשווק מותג פרטי לחמש הרשתות, ותהווה פלטפורמה לרכישה משותפת של שירותים ומוצרים.
לאחרונה נרכשה הרשת השלישית בגודלה – קלאבמרקט, על ידי שופרסל וכיום פועלות בשוק שתי רשתות ארציות בלבד – שופרסל ורבוע כחול. על רקע זה יש חשיבות גדולה לחיזוק הרשתות הקטנות הפרטיות באמצעות מיזם "הרשת הרביעית". במקומות בהם קיימת רשת פרטית פעילה, היא מביאה לרוב להורדה משמעותית של המחירים לצרכן וגורמת גם לרשתות הגדולות להוריד מחירים כדי להתמודד עם התחרות.
מהממונה על הההגבלים נמסר, כי הספקים מעניקים לשתי הרשתות הגדולות תנאי רכישה נוחים ומחירים טובים בשל הכמויות הגדולות הנרכשות על ידן. התלכדות הרשתות הקטנות תאפשר להן לרכוש במשותף סחורה מהספקים, ופיתוח המותג הפרטי צפוי לשפר את כוח המיקוח של הרשתות הקטנות אל מול הספקים ולתת להן יתרונות לגודל ברכישה.
המיזם המשותף יחזק את הרשתות הפרטיות מול רשתות השיווק הגדולות, הריבוע הכחול ושופרסל, ובעיקר מול חנויות הדיסקאונט של הרשתות הארציות, ועתיד לחזק את התחרות שתועיל לצרכן. הרשתות יוכלו לפרסם יחד את המותג באמצעי התקשורת ולמכור את המוצרים במחירים נוחים יחסית.
קן ציינה, שהתחרות מול הצרכן בתחום הקמעונאות בישראל מתמקדת באזור גיאוגרפי מצומצם יחסית. "היות שהרשתות השותפות במיזם פועלות באזורים גיאוגרפיים שונים, ההסדר ביניהן לא צפוי לפגוע בתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן". הממונה אסרה על הרשתות לתאם ביניהן את מחירי המכירה של המוצרים או כל תנאי אחר הנוגע למכירת המוצרים לצרכן.