שתף קטע נבחר

אחרי 112 שנים: פפסיקו שווה יותר מקוקה-קולה

אתמול עמד שווי החברה על 98.4 מיליארד דולר, לעומת 97.9 מיליארד דולר לקוקה-קולה. הנתונים משקפים את הצלחתה של פפסיקו בהתרחבות מעבר לתחום המשקאות הקלים המוגזים

יצרנית המשקאות הקלים פפסיקו (יצרנית פפסי קולה) הפכה לגדולה יותר מקוקה-קולה במונחי שווי שוק, בפעם הראשונה במהלך התחרות העזה בין שתי החברות, שנמשכת כבר 112 שנים.

 

מניות פפסיקו עלו השנה ב-14%, ואתמול (ב') הוערך שווי החברה ב-98.4 מיליארד דולר. לעומתה, רשמו מניות קוקה-קולה ירידה של 1.2%, ושוויה עמד אתמול על 97.9 מיליארד דולר.

 

לפני עשור היה שווי השוק של קוקה-קולה 133 מיליארד דולר, יותר מפי שתיים משווי השוק של פפסיקו, שעמד על 59 מיליארד דולר. בחמש השנים האחרונות רשמה פפסיקו גידול של 7.8% במכירות, ואילו קוקה-קולה רשמה גידול של 2.4% בלבד.

 

הצלחתה של פפסיקו משקפת את התרחבותה המוצלחת מעבר למשקאות הקלים רוויי הסוכר, עם מעברם של הצרכנים לכיוון של משקאות בריאים יותר. בנוסף על משקה הקולה שלה, מייצרת פפסיקו גם משקאות ספורט תחת המותג Gatorade, מיצים תחת המותג Tropicana, מים מינרלים תחת המותג Aquafina, וכן חטיפים ודגני בוקר.

 

יותר מחצי מהכנסותיה של פפסיקו מגיע ממכירת חטיפים, ופחות מ-20% ממכירת משקאות קלים. בניגוד אליה, 82% מהכנסותיה של קוקה-קולה עדיין מגיעות ממכירת משקאות קלים. קוקה-קולה ניסתה ללכת בעקבותיה של פפסיקו, והשיקה משקאות ספורט, מיצים ומים מינרלים, אך בתחום המשקאות הלא מוגזים היא מפגרת בהרבה אחרי יריבתה במונחי נתח שוק.

 

מאז מינויו של נוויל איסדל למנכ"ל קוקה-קולה אשתקד, השתפרו ביצועי החברה, בעיקר תודות לצמיחה חזקה בשווקים המתפתחים, אך היא ממשיכה לסבול מקשיים בשווקים המערביים הגדולים שלה, ביניהם ארה"ב, גרמניה ובריטניה. בשבוע שעבר הכריזה קוקה-קולה על סלוגן פרסומי חדש, "Welcome to the Coke side of Life", ועל סדרה של מוצרים חדשים, ביניהם קולה בטעם קפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים