שתף קטע נבחר
 

היסטוריה: יש חוק ספורט מוטורי

רשמו לפניכם: 25 בעד, 3 נגד, נמנע אחד. כך עבר היום (ד') בקריאה שלישית חוק הספורט המוטורי. ח"כ רצאבי: "בלי להגזים, זה יום היסטורי לאוהדי ספורט חשוב זה"

חובבי הספורט המוטורי, או בלשון פשוטה יותר "אוהדי מירוצים", יכולים לנשום לרווחה. למרות מעידות קלות בישורת האחרונה, עד כדי ניסיון נוסף לדחייה בשעות הערב המאוחרות אתמול, עבר חוק הספורט המוטורי בקריאה שלישית.

 

  • הצעת חוק הספורט המוטורי כפי שאושרה בכנסת, ללא הסתייגויות

 

מה המשמעות המיידית? החוק קיים, והעיכוב היחיד המונע תחילת מירוצים חוקיים בישראל, הוא פרסום תקנות חדשות על-ידי משרדי ממשלה שונים - כמו תחבורה ובטחון פנים - שיאפשרו את יישום החוק. תוך תשעה חודשים, לכל היותר, יוזנקו אצלנו כנראה המכוניות הראשונות, למירוץ חוקי לכל דבר ועניין. באמת היסטוריה.

 

אירוע לקידום החוק, שנערך ביום ו' האחרון, ביוזמת קובי כהן (צילום: דני דגן)

 

 

היה קשה, מאד קשה

 

לאחר תלאות אין ספור, הגיע היום החוק לקריאה שנייה ושלישית. לא לפני שאמש (ג') התקיימו בערב התייעצויות בהולות, לאחר שפקיד בכיר באוצר החליט להתנגד. אלא שזה לא הצליח. בהצבעה שנערכה היום נספרו 25 חברי כנסת בעד, שלושה מתנגדים - יצחק כהן וניסים זאב מש"ס ושמואל הלפרט מיהדות התורה - ונמנע אחד.

 

אגב, שלושת המתנגדים חששו כי יתקיימו מירוצים בשבתות, ולכן סירבו לתמוך בחוק. טענה נגדית שהצביעה על קיום אירועי ספורט המוניים כמו משחקי כדורגל בשבתות, מאז ומעולם, לא שכנעה אותם. לאחר שגם יו"ר ועדת הכלכלה, אמנון כהן, תמך בגישתם, הוחלט לאחרונה להעביר את הדיונים לוועדת החינוך, התרבות והספורט. שם היו התהליכים מהירים בהרבה, והחוק הוגש כאמור להצבעה ועבר.


ספורט מוטורי בישראל (צילום: רועי צוקרמן)

 

כעת הוטל על משרדי הממשלה השונים לפרסם תקנות שיאפשרו את יישום החוק תוך לא יותר מתשעה חודשים. כך למשל יש להקים רשות ייעודית והתאחדות מתאימה, לשנות חוקי ביטוח, להוציא רישיונות נהיגה מיוחדים, להגדיר מירוצים לפי תקנונים בינלאומיים ועוד.

 

חתן השמחה, ח"כ רצאבי

 

"מאז שעות הבוקר היה לי כאב ראש רצחני", אמר ל-ynet ח"כ אהוד רצאבי, מי שהגיש את החוק ורשאי לראות עצמו כאחראי ראשי לרגע היסטורי. "ברגע שנגמרה ההצבעה, חלף כאב הראש באחת וכעת אני בעיקר מאושר ומתרגש", הוסיף והסביר. "כנראה שמדובר בהצטברות מתח של שלוש שנים ארוכות עם עבודה ללא הפסקה, ניסיון לדחוף את החוק הזה קדימה למרות כל ההתנגדויות".

 

"היו המון שפשוט לא רצו לראות את החוק הזה, ללא קשר לעובדה שאנחנו המדינה השניה בלבד בעולם עם חוק ספורט מוטורי. בדיוק כפי שאין חוק לספורט משחקי כדור, כך לא צריך להיות חוק כזה. אבל זו הייתה הדרך היחידה שלנו לאפשר קיום מירוצים חוקים בישראל", אמר רצאבי.

 

ואיך אתה רואה את ההתקדמות מכאן והלאה?

 

כבר עכשיו יש מספיק יזמים שמביעים עניין רציני בהקמת מרכזי ספורט מוטורי (כמותם כבר יש בארץ אחדים, ה.פ). אני משוכנע שיהיו יותר. העסק הזה כדאי כלכלית לכולם. גם ליזמים פרטיים, גם למדינה שתראה הכנסות. תוך תשעה חודשים, אני בטוח, יהיה לנו כאן מירוץ חוקי ראשון.

 

ומה איתך, תתחרה?

 

אני אוהב לנהוג מהר היכן שמותר, ונהנה מאד ממירוצים בכלל. גם באירוע שנערך ביום ו' האחרון (לקידום חוק הספורט המוטורי, ה.פ) נהגתי, ואני משוכנע שאעשה כך גם בעתיד. במירוץ הראשון, מייד כאשר העסק יהפוך חוקי, תוכלו למצוא אותי במכונית מתחרה. רשמנו לפנינו. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'ימקנה
צילום: רועי צוקרמן
עם מיאטה
צילום: רועי צוקרמן
ועוד ג'ימקנה
צילום: זאב גרוס
עם 206CC
צילום: זאב גרוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים