תביעה נגד בזק: לא מספקת אינטרנט מהיר לכולם
התובעים טוענים כי התקשרו עם בזק לאספקת חיבור לאינטרנט במהירות של 1.5 מגה ביט. ואולם, לטענתם, לאחר מספר חודשים שבהם שילמו לבזק ולספק האינטרנט שלהם הסתבר כי החברה כלל אינה יכולה לספק את מהירות הגלישה המוסכמת
תביעה בסך 100 מיליון שקלים הוגשה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התובעים מבקשים להכיר בתביעתם (ת.א. 2677/05) כתביעה ייצוגית נגד בזק.
התובעים, יוסי ניר ואורן סבג מחולון, טוענים, באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ונועם שכנר, כי בזק עוסקת בשידול צרכנים, התקשרות עמם וגביית תשלום שלא כדין לכאורה.
התשלום, לטענתם, נגבה בגין שימוש בשירות האינטרנט המהיר של החברה, אף שבזק לא סיפקה את השירות שהתחייבה לו, ומבחינה טכנית לא יכולה הייתה לספקו.
התובעים טוענים כי התקשרו עם בזק לאספקת חיבור לאינטרנט במהירות של 1.5 מגה ביט. ואולם, לטענתם, לאחר מספר חודשים שבהם שילמו לבזק ולספק האינטרנט שלהם הסתבר כי החברה כלל אינה יכולה לספק את מהירות הגלישה המוסכמת לכל הבניין בו הם גרים.
טכנאי בזק שביקרו בביתם הסבירו להם כי "הקו חלש" ולחילופין, כי בזק אינה יכולה לספק את השירות בשל מרחק מן המרכזיה ובעיות תשתית. בעקבות גילוי זה, אחד התובעים שינה את מהירות הגלישה למהירות איטית יותר (750Kb), והתובע השני ביטל את המנוי ועבר לאינטרנט של חברת הכבלים.
התובעים טוענים כי חרף העובדה שבזק אינה מסוגלת לספק את השירות בחלק מאיזורי הארץ, היא אינה מודיעה על כך לצרכנים פוטנציאליים ומשדלת אותם להתקשר עימה, ולאחר מכן מתקשרת עם הצרכנים וגובה תשלום כאילו השירות אפשרי וכאילו הוא ניתן בפועל.
התובעים טוענים כי לבזק יש אינטרס להסתיר את המגבלה הטכנית שלה, מעבר לרצון לגבות מחיר גבוה יותר בגין שירות שלא ניתן: אם ידעו צרכנים באזור מסויים או בבניין מסוים כי בזק אינה יכולה לספק שירות גלישה במהירות מסוימת, יעברו שאר הצרכנים באזור או בבניין לקבל את שירות האינטרנט המהיר במהירות המתבקשת באמצעות חברת הכבלים.
התובעים: נזק של מאות שקלים לכל מנוי
התובעים מעריכים בכתב התביעה כי סך הנזק המשוער שגרמה בזק לאלפים ממנוייה הוא בסך מאות שקלים לכל מנוי, ובהערכה ראשונית מדובר על כ-100 מיליון שקלים עבור כלל המנויים. הנזק נובע, לדבריהם, מהתשלום העודף שגובה בזק מכל מנוי, ובנוסף, התשלום שמשלם כל מנוי לספק האינטרנט שלו, מתוך הנחה שהוא גולש במהירות גבוהה יותר.
בכתב התביעה נטען כי בעיה זו קיימת אצל כמעט 100,000 מנויים.
הם מבקשים מבית המשפט להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית לגבי כלל הצרכנים שבזק לא יכלה לספק להם את השירות מבחינה טכנית, ולחייב את החברה לפצות את הצרכנים בגין גביית היתר. כמו כן, הם מבקשים מבית המשפט להורות לבזק להפסיק לגבות את התשלום הנוסף ממנויים שעל גבי הקווים שלהם אין אפשרות טכנית לגלוש במהירות גבוהה.
תגובת בזק עדיין לא הוגשה לבית המשפט. דובר בזק אמר בתגובה כי התביעה עדיין לא הגיעה לחברה.