גל הרטרו שוטף גם את דודג'
תעשיית הרכב שוקעת עמוק לתוך הרטרו, כשאחרי המוסטנג של פורד חוזרת לחיים גם הצ'לנג'ר של דודג'. ברחובות צפויים להירשם קרבות פוני
תעשיית הרכב האמריקנית ממשיכה במלוא הקיטור במגמת הרטרו. ובמילים אחרות - לקחת עיצובים ישנים שהצליחו לפני 20, 30 ו-40 שנה, ולהחזיר אותם לחיים במתכונת מודרנית. הפעם זה התור של דודג', לבית דיימלר-קרייזלר, שמחזירה לחיים אגדה מוטורית משנות ה-70, הצ'לנג'ר (Challenger).
הצ'לנג'ר התחרתה באותם ימים במכונית הפוני הפופולארית פורד מוסטנג. ובאותה מכונית ממש, תתחרה הצ'לנג'ר הסדרתית בשנה הבאה. שלא במפתיע, גם המוסטנג בעצמה נהנית בימים אלה מעיצוב רטרו המזכיר דגמים משנות ה-60. קרבות הרחוב של מכוניות הפוני עושים קאמבק מפואר.
הצ'לנג'ר בסיוע קרייזלר
מכונית הקופה החדשה של דודג' מבוססת על פלטפורמת קרייזלר 300. אבל בדרך השתנו המידות, כדי להתאים אותן למרכב קופה ספורטיבי. כך למשל בסיס הגלגלים בצ'לנג'ר צומצם ב-10.5 ס"מ (294.5), הגובה ירד ל-145 ס"מ (3.5 פחות) והרוחב גדל מ-188 ס"מ ל-200. ממד האורך הכללי נותר כמעט ללא שינוי, עם 502.5 ס"מ בצ'לנג'ר לעומת 500 בקרייזלר 300.
וכל זה אומר שהקופה החדשה היא מכונית גדולה מאד, במיטב המסורת האמריקנית. גם מנוע גדול יש לה, ובמקרה זה יחידת ה-V8 שמשמת ב-300C SRT-8. וזה אומר מנוע HEMI בנפח 6.1 ליטר עם 425 כ"ס ו-58 קג"מ, שמשודכת במקרה זה לתיבת שישה הילוכים ידנית. ל-SRT-8 תיבת חמישה הילוכים אוטומטית. הביצועים הצפויים לצ'לנג'ר הם כחמש שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית גבוהה מ-250 קמ"ש, אם כי נתונים רשמיים עדיין אין.
גם אישור רשמי לייצור לא סיפקו אנשי דודג', אם כי לפי מקורות מהיימנים בקרב היצרנית, אין כל ספק שלצ'לנג'ר יש עתיד. התחזית הנוכחית מדברת על דגם סדרתי שייחשף בעוד שנה בדיוק, ושיווק מספר חודשים לאחר מכן. תגובות נלהבות במיוחד בתערוכת דטרויט השנה, עשויות אפילו להחיש את הייצור.
בשלב זה לא ידוע האם מערכת הטלמטריה בלוח השעונים תגיע לייצור, וגם עתיד חישוקי ה-"20 לוט בערפל. מערכת הטלמטריה מספקת נתונים בזמן אמת על הסל"ד בו החליף הנהג הילוך, זמני תאוצה וכדומה.