שתף קטע נבחר

 

שתי תוכניות של החינוכית יושעו משידור

בעקבות הפרסומים על מכירת אייטמים לגורמים מסחריים שהתבצעו בתוכניות, החליט מנכ"ל הרשות השניה להשעותן משידור

התכניות "תיק שיווק" ו"המועדון", המשודרות על ידי הטלוויזיה החינוכית בערוץ 2, הושעו משידור לעת עתה, בעקבות פרסומים ב"מעריב" על מכירת אייטמים לגורמים מסחריים שהתבצעו בתוכניות. את ההחלטה על ההשעייה קיבל מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה, בעצה אחת עם מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי. התכניות יושעו עד למיצוי הבדיקה שעורכת הרשות השנייה לנושא אופן המימון של התכניות האמורות.

 

מן הרשות השניה נמסר כי בהתאם לממצאי הבדיקה תשקול הרשות את צעדיה אל מול הטלוויזיה החינוכית. לאחרונה עלה על הפרק נושא התוכן השיווקי, כשמועצת הכבלים והלווין התירה רשמית תוכן שיווקי בערוצים היעודיים (24 ו- 9), ואף התירה הקרנת תשדירים חברתיים בערוצים אלה. שקלאר תקף את מועצת הכבלים והלווין על יחסה המתירני לתוכן השיווקי, וזכה לביקורת מגורמים שונים בתעשייה על כי אינו מרסן את התוכן השיווקי מבית, בערוצים המסחריים שתחת פיקוח הרשות - ערוצים 10 ו- 2. היום הודיע שקלאר כי הוא מתעתד להרחיב את הבדיקה בנושא גם לתכניות אחרות של זכייניות הרשות השנייה.

 

בעקבות הטענות לכאורה הורתה ויגודסקי על הקמת צוות בדיקה משותף לחינוכית ולרשות, שיגיש את מסקנותיו תוך 14 יום. מהחינוכית נמסר כי כל הטענות כנגד החברות החיצוניות המפיקות את התוכניות נעשו שלא בידיעתה, וכי עורך התוכנית "תיק שיווק" נטל את האחריות והתפטר. "הטלוויזיה החינוכית תפעל באופן נחוש ונחרץ למיגור תופעת שילוב תוכן שיווקי בתוכניות הרכש ותהדק את הפיקוח על התנהלותן של חברות אלו", נמסר מהחינוכית.

 

"המועדון" היא תוכנית יומית בהנחיית גליה אלבין המיועדת לבני 50+ ומשודרת מידי בוקר בערוץ 23. "תיק שיווק" היא תוכנית העוסקת בענייני כלכלה וצרכנות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכאל קרמר
אלבין. מנחת "המועדון"
צילום: מיכאל קרמר
לאתר ההטבות
מומלצים