GM - הפסד של 4.8 מיליארד דולר ב-3 חודשים
קונצרן הרכב הגדול בעולם רשם הפסד גדול מהצפוי ברבעון הרביעי של 2005, וסיכם את השנה עם הפסד מצטבר של 8.6 מיליארד דולר
ג'נרל מוטורס הודיע על הפסד של 4.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2005. בכך מסתכם ההפסד השנתי של קונצרן הרכב הגדול בעולם ב-8.6 מיליארד דולר. הסיבה להפסדים: GM מאבד מדי שנה נתח שוק לטובת המתחרים הזרים, ובראשם טויוטה והונדה, ובו בזמן נאבק בהסכמי שכר ופנסיה בעייתיים.
ג'נרל מוטורס שרוי מזה מספר שנים במשבר הגדול ביותר בתולדותיו. הקונצרן, שנחשב לגדול בתעשיית הרכב העולמית ולאחד מחמשת הגדולים בכלל, כולל בתוכו שלל מותגים אמריקנים ועולמיים, דוגמת אופל הגרמני, דייהו הקוריאני, סאאב השוודי וסוזוקי היפני.
הצרות של GM מתרכזות בעיקר בשוק הביתי, שהוא גם החשוב ביותר. ארצות הברית מצביעה בשנים האחרונות ברגליים, כשלקוחות רבים עוזבים את מכוניות
ג'נרל מוטורס ופורד לטובת מותגים יפנים כמו ניסאן וטויוטה. כמו כן נרשמת ירידה בביקוש לרכבי שטח גדולים, פלח השוק הרווחי ביותר עבור היצרנים המקומיים ואחד הבודדים בהם יש להם עדיין הצלחה מסוימת. למעשה, למעט בזמן מבצעי מכירות אטרקטיביים במיוחד, בהם מכוניות נמכרות במכירים נמוכים מאד, מתקשים המותגים האמריקנים להיפטר מהמלאים. עודף ההיצע הזה גרם לאחרונה ל-GM ולפורד לצאת בתוכניות התייעלות מקיפות, הכוללות פיטורי 30,000 עובדים (בכל קונצרן) וסגירות עשרות מפעלים.
התוצאות העגומות של ג'נרל מוטורס הפתיעו את האנליסטים, שהעריכו כי המצב יהיה טוב יותר. אופטימיות מסוימת נרשמה מספר ימים לפני פרסום התוצאות העסקיות, כאשר פורד הכריזה על צמיחה של 19% ברווחים ברבעון הרביעי של 2005. אחת מחברות ההשקעות, "מודי", הודיעה כי היא צפויה להוריד את דירוג ההשקעה ב-GM שוב, עובדה שתקשה על גיוס כספים עבור הקונצרן.
מי שבכל זאת מביע אמון ב-GM, ככל הנראה מתוך תקווה לזכות בשליטה ביצרן הרכב, הוא קירק קרקוריאן. המיליארדר, שצבר את הונו בזכות עסקי הימורים בלאס וגאס, הודיע שבכוונתו להגדיל את אחזקותיו ב-GM מ-9.2% ל-9.9%. גורמים בתעשיית הרכב מעריכים כי בכוונת קרקוריאן לחזק את מעמדו בקונצרן, ולהשתלט עליו באמצעות חבר המנהלים.