מייטאג מעמידה למכירה את הובר
יצרנית המכשירים הביתיים דיווחה על גידול בהפסדים ברבעון הרביעי, והודיעה כי היא עשויה למכור את חטיבת שואבי האבק המפורסמת שלה, שמכירותיה יורדות בהתמדה בשנים האחרונות
מייטאג, יצרנית המכשירים הביתיים השלישית בגודלה בארה"ב, שנקנתה באוגוסט השנה על ידי יריבתה הגדולה יותר ווירלפול תמורת כ-1.7 מיליארד דולר, דיווחה על גידול בהפסדים ברבעון הרביעי ומסרה כי היא עשוייה למכור את חטיבת שואבי האבק המפורסמת שלה, הובר, ומספר יחידות עסקיות נוספות.
מכירות הובר צנחו ברבעון הרביעי ב-20%. מותג שואבי האבק הכי מוכר בעולם רשם בשנים האחרונות תוצאות חלשות, שפגעו ברווחיותה של מייטאג. "אנו לא יכולים יותר לשאת בעול קו המוצרים הזה", אמר מנכ"ל מייטאג, רלף הייק. לדבריו, מכירת הובר תאפשר לחברה להתמקד בפעילויות הליבה שלה. בתגובה לשאלה האם יש כבר קונים פוטנציאלים לעסקי הובר אמר דובר החברה כי מייטאג נמצאת "ממש בהתחלה של העניין".
החברה דיווחה בסוף השבוע כי הפסדיה ברבעון הרביעי התרחבו ל-75 מיליון דולר, לעומת 14 מיליון דולר לפני שנה. לדברי החברה, מכירות הובר נפגעו משחיקת המחירים ונדידת הצרכנים למותגים אחרים. הובר נחשב למותג איכותי בשוק שואבי האבק, ומפסיד בשנים האחרונות נתח שוק ורווחים לטובת דגמים זולים יותר המיוצרים באסיה.
לדברי אנליסטים, 99% מהייצור של מייטאג מתבצע בארה"ב, והחברה פשוט לא מצליחה להתחרות במותגים האסייאתיים הזולים. בשנה שעברה הודיעה הרשת הקמעונאית בסט-ביי כי היא מפסיקה למכור את מדיחי הכלים והמקררים של מייטאג, בשל ביקוש גובר למותגים אחרים, והום דיפו החלה למכור גם את מוצרי LG, ובכך הגבירה את התחרות של מייטאג בתוך הרשת.
מייטאג רכשה את הובר ב-1989 בעסקה בשווי של מיליארד דולר.