חדש: פרסום על גגות ב-Google Earth
ענף פרסום חדש נולד בעקבות ההצלחה של Google Earth: חברה אמריקנית מציעה למפרסמים לרכוש שלטים על גגות של בתים אמיתיים, כדי שייראו על ידי משתמשי התוכנה
תוכנת Google Earth של גוגל, המאפשרת למשתמשים "לשוטט" ברחבי העולם ולצפות בבניינים, גבעות ועמקים עד לגובה של כ-300 מטרים, צברה פופולריות רבה בשנה האחרונה.
עדת מעריצי התוכנה איתרו באמצעותו בעבר מטוס "חמקן" על מסלול בקליפורניה, מטוסים אזרחיים במהלך טיסה ותמונה שנראית כמו אוניה טבועה בנהר בסקוטלנד.
לאחרונה עוררה עניין רב תמונה מ-Google Earth, בה נראית, כביכול, מכונית המרחפת מעל פני האדמה סמוך לעיר ביקטון באוסטרליה.
אתר Wired מדווח, כי קולין פיץ ג'ראלד, יזם זריז ממסצ'וסטס, סבור כי תוכנות כמו Google Earth או MSN Virtual Earth של מיקרוסופט יכולות להיות גן עדן למפרסמים, אילו ישתכנעו לרכוש פרסומות על גגות בתים אמיתיים. הפרסומות יוצבו על הגגות על ידי בעלי הבתים, שירוויחו מהשטח המושכר.
יש כבר מתחרים
באתר שהקים פיץ ג'ראלד, בכתובת RoofShout.com, הוא מפנה למכירה ב-eBay, בה הוא מוכר פרסומת על גג וירטואלי (כלומר, שלא תוצב בעולם האמיתי), בתמונה המתפרסמת באתר.
הוא מודה כי אינו יודע עדיין כיצד יודפסו הפרסומות ואיך יוכל לוודא כי ייראו על ידי קהל היעד.
יש לציין, כי התמונות ב-Google Earth לקוחות ממאגרי תמונות ציבוריים של לוויינים - רוב התצלומים בני שנתיים-שלוש שנים, כך שפרסומות שיוצבו היום על גגות ייראו רק בסוף 2007, במקרה הטוב.
לג'ראלד כבר יש מתחרים. חברת Roofads.com מקליפורניה מציעה למפרסמים שטחי פרסום על גגות, אם כי היא אינה פונה למשתמשי Google Earth אלא לנוסעים של מטוסים הנוחתים בסמוך לאותם בניינים. עם זאת, גם החברה הזו מכירה בפוטנציאל ההתרחבות של עסקיה, לכיוון של פרסום בתוכנות לוויין.