פורשה מציגה: ה-911 האולטימטיבית
הציפייה מגיעה לסיומה. פורשה 911 טורבו החדשה עורכת הופעת בכורה בז'נבה, עם טכנולוגיה מתקדמת וביצועים שמביישים אפילו את הקאררה GT האקזוטית
הגרסה האולטימטיבית של פורשה 911 חוזרת, ובחזק. יצרנית מכוניות הספורט משטוטגרט חשפה היום את ה-911 טורבו החדשה, דור שישי לאגדה מוטורית חיה ובועטת. והפעם, היא מציעה חידושים טכנולוגיים ויותר כוח מאי פעם, בדרך להפוך לפורשה המהירה ביותר בייצור סדרתי.
פורשה 911 טורבו החדשה
הטורבו החדשה, שם קוד 997, מצוידת בגרסה מחודשת למנוע הבוקסר הוותיק, יחידת 3.6 ליטר עם קירור מים. מנוע זה מייצר 480 כ"ס, 60 יותר מבדור הקודם תודות למגדש טורבו חדשני עם גאומטרייה משתנה. זהו יישום ראשון לטכנולוגיה אותה חשפה פורשה לפני מספר חודשים, וששימשה בעבר בעיקר במנועי דיזל מתקדמים.
מגדש הטורבו החדש מאפשר גם זינוק בנתון המומנט, מ-57.1 קג"מ ב-2,700 סל"ד ל-63.2 קג"מ ב-1,950 סל"ד. ואם כל זה לא מספיק, יוכל הנהג בלחיצת כפתור ליהנות מעשר שניות של "גדישת יתר" (Overboost) בגובה 0.2 באר, שתעלה את המומנט ב-6.1 קג"מ נוספים ל-69.3 קג"מ. תוספת זו תשפר גם את הביצועים, עם נתון תאוצת ביניים מ-80 ל-120 קמ"ש שיתקצר ב-0.3 שניות ל-3.5 שניות (בגרסה הידנית).
ומה באמת עם הביצועים?
טוב ששאלתם. כי עם ה-911 טורבו, פורשה שוברת שיא אישי. קחו למשל את הגרסה האוטומטית ("טיפטרוניק S"). זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות בלבד, מהר יותר מהקאררה GT האקזוטית (3.9 שניות). בכך היא הופכת לפורשה המהירה ביותר בהיצע. הגרסה הידנית, שבאופן מפתיע איטית יותר מהאוטומטית, תאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, ממש כמו ה-GT. עם זאת, המהירות המרבית של שתי הגרסאות עומדת על 310 קמ"ש "בלבד", ומחזירה את הכבוד לקאררה GT שתבדר את שיערכם גם ב-330 קמ"ש.
ספויילר מתרומם, צמד פתחי מפלט וביצועים מרשימים
עוד מספרים בפורשה כי הטורבו החדשה נהנית ממערכת הנעה כפולה חדשה עם שליטה אלקטרונית והתאמה מדויקת לכל תנאי דרך. שדרוג בוצע גם לבלמים, שעם 350 מ"מ גדולים ב-30 מ"מ מבעבר. מי שמעביד את ה-911 שלו קשה, יוכל לבחור גם בבלמים קרמיים בקוטר 380 מ"מ מלפנים ו-350 מ"מ מאחור. אלה מציעים עמידות גבוהה יותר בנהיגה ספורטיבית מאומצת.
ה-911 טורבו החדשה תוצע בגרמניה החל מ-24 ביוני, כמעט ארבעה חודשים לאחר השקתה בז'נבה. מחירה הבסיסי יעמוד על 115,000 יורו, שהם 650,000 שקל לפני מיסים או תוספות. ה-911 טורבו הישנה נמכרה בישראל תמורת יותר מ-1.5 מיליון שקל, ויש לצפות שמחיר החדשה לא יהיה נמוך יותר.
למי שכל זה לא מספיק, בעתיד יש לצפות גם לגרסת קבריולה ולטורבו S חזקה עוד יותר. זו תוצע עם 500 כ"ס לפחות (450 בעבר) וביצועים משופרים, אך גם מחיר גבוה משמעותית. השקת גרסאות אלה עשויה להתקיים בתערוכת פאריז (ספטמבר) או דטרויט (ינואר) הקרובות.
בתערוכת ז'נבה, לצד הטורבו, תוצג לראשונה גם GT3 חדשה. זוהי גרסה המיועדת לחובבי נהיגה על מסלול, והיא ספרטנית יחסית אך גם ממוקדת יותר לעומת גרסאות 911 אחרות. פרטים אודותיה ייחשפו בסמוך לפתיחת התערוכה.