שתף קטע נבחר
 

פורשה מציגה: GT3

הגרסה החזקה ביותר ל-911, ללא מגדש טורבו, נחשפת לראשונה לקראת בכורה בז'נבה. אז מי צריך את ה-911 טורבו החדשה?

שני מושבים, 415 כוחות סוס ו-310 קמ"ש. זה מה שמציעה פורשה GT3 החדשה, הגרסה האטמוספרית (הזנת אוויר ללא מגדש טורבו) החזקה ביותר ל-911. והיא מוצגת כשבועיים לאחר שהראנו לכם את ה-911 טורבו הסופר-מרשימה.


ה-GT3 החדשה

 

"הגרסה הטהורה"

 

ה-GT3 היא הגרסה הקיצונית ביותר למכונית הספורט של פורשה, והיא מיועדת למי שמבלה זמן רב על מסלול המירוצים. בניגוד לטורבו, היא מאובזרת פחות (למשל - אין מושבים אחוריים) ומותאמת טוב יותר לנהיגה ספורטיבית. היא גם נעדרת הנעה כפולה, עובדה המסייעת לה - יחד עם הספרטניות המסוימת - לחסוך במשקל. כך שבעוד ה-911 טורבו תקסום ליותר אנשים אך מתפשרת על המסלול, ב-GT3 נוקטים פורשה בגישה טהורה יותר, לשמחת חובבי המותג.

 

בפורשה מספרים של-GT3 יש מנוע 3.6 ליטר עם 415 כ"ס - מה שאומר שהוא מפיק 115.3 כ"ס מרשימים לכל ליטר. שיא ההספק מושג ב-7,600 סל"ד, והקו האדום ניצב ב-8,400 סל"ד גבוהים. באמצעות תיבת שישה הילוכים ידנית, מסוגלת ה-GT3 להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות, ול-160 קמ"ש ב-4.4 שניות נוספות. המהירות המרבית עומדת על 310 קמ"ש.


חישוקים חדשים, כנף אחורית גדולה

 

עוד מובדלת ה-GT3 מ-911 רגילה, בחישוקי "19 חדשים, ספויילר קדמי המשולב בפגוש ומכסה מנוע חדשים וכנף אחורית לא צנועה. גם הפגוש האחורי שונה מזה שב-911 ובטורבו, והכל לטובת אווירודינמיות טובה ככל הניתן. בתא הנוסעים מוצעת ה-GT3 עם מושבים ספורטיביים ("באקט") ושימוש נרחב באלקנטרה.

 

פורשה תחל בשיווק ה-911 GT3 החדשה בחודש מאי, תמורת מחיר שמתחיל ב-93,000 יורו. או כ-522,000 שקל לפני מיסים.
911 במספרים

911 במספרים
פורשה 911... GT3 טורבו
מנוע בוקסר אטמוספרי בוקסר-טורבו
נפח 3.6 ליטר 3.6 ליטר
הספק מרבי 415 כ"ס ב-7,600 סל"ד 480 כ"ס ב-6,000 סל"ד
הנעה אחורית כפולה
מהירות מרבית 310 קמ"ש 310 קמ"ש
100-0 קמ"ש 4.3 שניות 3.7 שניות
תיבת הילוכים ידנית, שישה הילוכים אוטומטית, שישה הילוכים
מחיר (לפני מיסים בישראל) 605,000 שקל 650,000 שקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים