פורשה מציגה: GT3
הגרסה החזקה ביותר ל-911, ללא מגדש טורבו, נחשפת לראשונה לקראת בכורה בז'נבה. אז מי צריך את ה-911 טורבו החדשה?
שני מושבים, 415 כוחות סוס ו-310 קמ"ש. זה מה שמציעה פורשה GT3 החדשה, הגרסה האטמוספרית (הזנת אוויר ללא מגדש טורבו) החזקה ביותר ל-911. והיא מוצגת כשבועיים לאחר שהראנו לכם את ה-911 טורבו הסופר-מרשימה.
ה-GT3 החדשה
"הגרסה הטהורה"
ה-GT3 היא הגרסה הקיצונית ביותר למכונית הספורט של פורשה, והיא מיועדת למי שמבלה זמן רב על מסלול המירוצים. בניגוד לטורבו, היא מאובזרת פחות (למשל - אין מושבים אחוריים) ומותאמת טוב יותר לנהיגה ספורטיבית. היא גם נעדרת הנעה כפולה, עובדה המסייעת לה - יחד עם הספרטניות המסוימת - לחסוך במשקל. כך שבעוד ה-911 טורבו תקסום ליותר אנשים אך מתפשרת על המסלול, ב-GT3 נוקטים פורשה בגישה טהורה יותר, לשמחת חובבי המותג.
בפורשה מספרים של-GT3 יש מנוע 3.6 ליטר עם 415 כ"ס - מה שאומר שהוא מפיק 115.3 כ"ס מרשימים לכל ליטר. שיא ההספק מושג ב-7,600 סל"ד, והקו האדום ניצב ב-8,400 סל"ד גבוהים. באמצעות תיבת שישה הילוכים ידנית, מסוגלת ה-GT3 להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות, ול-160 קמ"ש ב-4.4 שניות נוספות. המהירות המרבית עומדת על 310 קמ"ש.
חישוקים חדשים, כנף אחורית גדולה
עוד מובדלת ה-GT3 מ-911 רגילה, בחישוקי "19 חדשים, ספויילר קדמי המשולב בפגוש ומכסה מנוע חדשים וכנף אחורית לא צנועה. גם הפגוש האחורי שונה מזה שב-911 ובטורבו, והכל לטובת אווירודינמיות טובה ככל הניתן. בתא הנוסעים מוצעת ה-GT3 עם מושבים ספורטיביים ("באקט") ושימוש נרחב באלקנטרה.
פורשה תחל בשיווק ה-911 GT3 החדשה בחודש מאי, תמורת מחיר שמתחיל ב-93,000 יורו. או כ-522,000 שקל לפני מיסים.
פורשה 911... | GT3 | טורבו |
מנוע | בוקסר אטמוספרי | בוקסר-טורבו |
נפח | 3.6 ליטר | 3.6 ליטר |
הספק מרבי | 415 כ"ס ב-7,600 סל"ד | 480 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
הנעה | אחורית | כפולה |
מהירות מרבית | 310 קמ"ש | 310 קמ"ש |
100-0 קמ"ש | 4.3 שניות | 3.7 שניות |
תיבת הילוכים | ידנית, שישה הילוכים | אוטומטית, שישה הילוכים |
מחיר (לפני מיסים בישראל) | 605,000 שקל | 650,000 שקל |