שתף קטע נבחר

 

בלעדי: סלקום מעלה מחירים בפעם השנייה השנה

מדובר בעליית מחירים קלה בשיעור ממוצע של 1% על זמן האוויר, לכ-20% מלקוחות החברה. דמי השימוש הקבועים, ה-sms והביטוח לא יתייקרו

סלקום מעלה מחירים בפעם השנייה תוך 3 חודשים. כך נודע ל-ynet. מדובר בעלייה קלה בשיעור ממוצע של 1% לכ-20% מלקוחות החברה, שתתבטא רק בתעריפי זמן האוויר. דמי השימוש הקבועים, ה-sms, ודמי הביטוח לא יתייקרו, כמו גם תעריפי לקוחות טוקמן (תשלום מראש). עוד נודע, כי ההתייקרות תיכנס לתוקף בימים הקרובים.

 

מדובר, כאמור, בפעם השנייה שסלקום מעלה מחירים ללקוחותיה. בתחילת ינואר העלתה החברה את התעריפים ללקוחות הטוקמן בשיעור ממוצע של 5%,  וכן את תעריפי זמן האוויר והתשלומים החודשיים הקבועים בתוכניות ובשירותים השונים ללקוחות פרטיים ועסקיים.

 

גם פלאפון העלתה השנה פעמיים את מחירי זמן האוויר, בכל פעם לחלק אחר מלקוחותיה בשיעור ממוצע של 4%. פרטנר העלתה לפני כחודש את תעריפי זמן האוויר בשיעור ממוצע של 6%.

 

מבין חברות הסלולר, סלקום היא החברה שהכנסותיה נפגעו יותר ביחס למתחרות בשל הורדת דמי הקישוריות. כזכור, במרץ 2005 כפה משרד התקשורת על חברות הסלולר להוריד את דמי הקישוריות (שיחה בין הרשתות). בשלב הראשון, במרץ 2005, ירדו התעריפים ב-30%: מ-52.6 אגורות ל-37.3 אגורות לדקה. בתחילת החודש ירדו התעריפים ב-9% נוספים ל-33.8 אגורות לדקה.

 

בעקבות הורדת הקישוריות, רשמה סלקום בתשעת החודשים הראשונים של 2005 ירידה של 9% בהכנסותיה, ל-3.8 מיליארד שקל. זאת, בעוד שההכנסות של המתחרות פלאפון ופרטנר לא נפגעו. מחר (ג') תפרסם סלקום את הדו"ח לשנת 2005 כולה, וההערכות הן שברבעון הרביעי תציג החברה שיעורי רווחיות נמוכים, בעיקר בשל מבצעים אגרסיביים לסבסוד מכשירים והתאמה משמעותית של מחירי חלק ממלאי ציוד הקצה שברשות החברה למחיר השוק.

 

המידע הראשוני התקבל באמצעות האי-מייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום
צילום: סיון פרג'
מומלצים