שתף קטע נבחר

בעקבות פניית בזק - HOT תתקן את קמפיין הטלפון

בזק דרשה להוריד את הקמפיין בטענה כי הוא מטעה. הרשות אישרה את הקמפיין בעקבות תיקונים שערכה בו HOT, שלא נשארת חייבת: "תגובתה המהירה וההיסטרית של בזק מעידה כי היא נתפסה לפאניקה". במקביל שלחה HOT מכתב לבזק בעניין קמפיין האינטרנט שלה, בטענה כי "מדובר בהטעיית הציבור באמצעות טענות שקריות וחסרות כל ביסוס עובדתי"

חברת הכבלים HOT תוסיף תיקונים בקמפיין הטלוויזיה שהעלתה לשירותי הטלפון, לאור הבהרות שדרשה הרשות השנייה בעקבות תלונת בזק כי הקמפיין מטעה את הציבור ולוקה בחוסר דיוקים. HOT תוסיף שורה האומרת כי התקנת הטלפון כרוכה בתשלום.

 

אתמול (א'), כשבוע לאחר שחברת HOT יצאה לראשונה בקמפיין רחב היקף לשירותי הטלפון שלה, הגישה בזק בקשה לרשות השנייה לפסול את קמפיין הטלוויזיה של HOT בטענה כי הוא מטעה.

 

במכתב ששלחה היועצת המשפטית של בזק לרשות השנייה, נטען כי "פרסומת HOT מטעה בעליל את הציבור, מציגה מידע חלקי בלבד, ועומדת לכאורה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, ויש בהם כדי לגרום נזק משמעותי לבזק".

 

בזק כתבה לרשות השנייה כי "על פי קמפיין HOT משלמים החל מ-49 שקל בחודש ומדברים חופשי 2,000 דקות ל-HOT ולבזק. רק המעיין בתקנון המבצע לומד על כך שעל מנת ליהנות ממחיר זה על הלקוח להיות מנוי על שני שירותים נוספים שמספקת הוט, ובכך יש הטעיה".

 

"גם ההכרזה כי מדברים חופשי 2,000 דקות להוט ולבזק היא בבחינת הטעיה חמורה, מאחר שהחל מנובמבר תיגבה קישוריות" (טענה זו אגב הוכחשה היום ע"י הוט. ש.ד).

 

בזק טענה עוד במכתבה, כי "לחיוב הלקוחות בדמי התקנה של קו הטלפון עצמו, אין כל זכר בפרסומת".   

 

מ-HOT נמסר בתגובה לטענות בזק, כי "תגובתה המהירה וההיסטרית של בזק ובקשתה להוריד את הקמפיין של- HOT, מעיד כי בזק נתפסה לפאניקה בשל העובדה שאחרי עשרות שנים בהן פעלה החברה כמונופול, קמה לה תחרות".

 

עוד נמסר מ-HOT, כי "בבזק כנראה מתקשים להבין את גודל המהפכה ולא מעכלים כי HOT מעניקה 2000 דקות חינם למצטרפים לשירותי הטלפון 077, למשך שנה שלמה וללא כל תשלום נוסף של דמי קישוריות. המבצע שמציעה HOT מהווה מהפכה בתחום המחירים וחלופה אמיתית ראשונה לשירותי טלפוניה פנים ארצית. HOT שמחה להוביל את פתיחת שוק הטלפוניה הקווית לתחרות ולהציע לצרכן פתרונות תקשורת מהמתקדמים והחדשניים בעולם, ובטוחה שככל שהמונופול של בזק יתאמץ לעצור את התחרות, כך יגבר זרם הלקוחות שיעזבו את בזק לטובת HOT".

 

HOT: קמפיין האינטרנט של בזק שיקרי

 

במקביל, שלחה המחלקה המשפטית של HOT מכתב ליועצת המשפטית של בזק בו דרישה להסיר את קמפיין האינטרנט עימו עלתה היום בזק, בטענה כי הוא מכפיש את שמה הטוב של החברה ומטעה את הציבור.  עוד כתבה HOT לבזק, כי טענות בזק לגבי קמפיין הטלוויזיה של HOT הן  "בלתי נכונות בעליל, המבוססות על תקנון מבצע לא רלבנטי, ללא בדיקה מוקדמת של העובדות לאשורן ובאופן הנראה, לכאורה, כנסיון חסר טעם להכפיש את שמה הטוב של הוט טלקום".

 

בהתייחסה לקמפיין האינטרנט שהעלתה היום בזק, כתבה HOT כי "מדובר בהטעיית הציבור באמצעות טענות שקריות וחסרות כל ביסוס עובדתי". חברת הכבלים התייחסה במכתבה לטענות בזק לפיהן מלקוחות HOT ייגבו בנובמבר דמי קישוריות על שיחות לבזק, על גובה דמי ההתקנה ודמי השימוש, על טענת בזק לפיה 'הכבלים לא מפרסמים שמדובר במחיר מבצע וכי הם לא מפרסמים שמחיר המבצע לא כולל תשלום עבור שיחות לסלולרי'.

 

באשר לדמי ההתקנה, HOT כתבה כי "טענת בזק בהקשר זה נגועה בעזות מצח, בלשון המעטה; זאת לאור העובדה שגם בזק עצמה, במסע הפרסומת המתנהל מטעמה לאחרונה בטלויזיה, באינטרנט ובעיתונות, תחת הכותרת 'הכי משתלם להתקשר מבזק', לא טורחת להזכיר את דמי ההתקנה שהיא גובה בנוסף לתשלום עבור שיחות, ואשר הינם גבוהים מדמי ההתקנה הנגבים ע"י הוט טלקום במסגרת תעריף המבצע".

 

hot כתבה עוד, כי "נקעה נפשה של הוט טלקום מנסיונותיה הבלתי נלאים של בזק לחבל בתחרות שהחלה זה לא מכבר בתחום הטלפוניה הנייחת, תוך הפרה בוטה של הוראות רשיונה, הוראות החוק והוראות מפורשות של משרד התקשורת.  הטענות הכלולות במודעות הפרסומת מטעם בזק עשויות להוות לכאורה, בין היתר, עבירות על הוראות חוק הגנת הצרכן, חוק איסור לשון הרע ו/או דינים נוספים, ועלולות לגרום ל-HOT לנזקים כבדים, אשר בזק תישא באחריות להם".

 

"לפיכך", כתבה HOT לבזק, "נדרשת בזק לחדול לאלתר מן הפרסומים הנ"ל ומכל פרסום אחר שיש בו כדי להטעות את הציבור ולפגוע בשמה הטוב של הוט טלקום".

 

לא התקבלה תגובת בזק על טענות אלו.


פורסם לראשונה 19/03/2006 18:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך קמפיין HOT. "מהפכה בתחום המחירים"
בזק. ביקשה לפסול
מומלצים