נדחתה בקשת מי עדן לפסול קמפיין למים אקווה נובה
הרשות השנייה בדקה את טענות מי עדן בדבר הטעיית הציבור בקמפיין למים מזוככים של טמפו, וקבעה כי האמירות שבו בוססו כראוי
הרשות השנייה דחתה את דרישת מי עדן לפסול את הקמפיין למים המזוככים של טמפו, אקווה נובה. כך נודע ל-ynet. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, מי עדן טענה כי הפרסומת יוצרת את רושם מוטעה שמדובר במים מינרליים טבעיים.
הרשות שבדקה את טענות מי עדן, פסקה כי בתשדיר לא נאמר כי מדובר במים מינרליים. "המשפטים המצוטטים במכתבך מתארים את המוצר המוצג בתשדיר. לא מיותר יהיה לציין כי אמירות אלה נבחנו ובוססו כראוי", השיבה ראש אגף פרסומות ברשות, גתית לבנון. "המונח 'מינרליים' מופיע כחלק
ממשפט ובהקשר המתאר תיאור ענייני את תהליך הייצור של המוצר: "הסרנו תרכובות לא רצויות והוספנו מינרליים חיוניים לגוף שלך...". לדבריה, שימוש במינוח האמור באופן ובהקשר בו הוא מופיע אינו מטעה לחשוב כאילו מדובר במים מינרליים.
לעניין הדרישה שהפרסומת תכלול הבהרה מפורשת כי לא מדובר במים מינרליים, מסרה הרשות כי זו דרישה שאין לה סימוכין ואינה מעוגנת בכללי האתיקה בפרסומת של הרשות השנייה, וממילא בתשדיר לא נטען שמדובר במים מינרליים.
לדברי לבנון, צופה סביר מבין מהתשדיר כי אקווה נובה הם המים הכי נקיים שיש לנוכח ולאור הסרת התרכובות הלא רצויות. "בהתאם לחומר המצוי בידינו, בוססה האמירה בדבר נקיון המים, כראוי. לא מיותר יהיה לציין כי המפרסם נדרש להמציא תימוכין לטענות המועלות בתשדיר, בהשוואה למוצרי מים שונים המצויים בשוק ולא רק בהשוואה למים מינרליים", מסרה לבנון.
לעניין האמירה "המים המושלמים בשבילך", מסרה לבנון, כי "מדובר באמירה שיווקית הנסמכת על בדיקות מעבדה שונות".
"לאור האמור לעיל, סבורה הרשות כי התשדיר על האמירות שבו בוסס כראוי ואין בו משום הטעייה", פסקה לבנון.