שתף קטע נבחר
 

בגלל בדיקה לקויה: מכוניות נפסלות במבחן זיהום אוויר

חמור יותר, מכוניות נכשלות גם בבדיקה חוזרת. במוסך לא ידעו לתקן התקלה ונהגים שילמו אלפי שקלים לחינם. בכל מקרה, עצה ממומחים: להגיע לבדיקה עם מנוע שעבד לפחות חצי שעה

ליקויים במהלך בדיקת זיהום האוויר החדשה, אותה נדרשים לבצע במהלך הטסט בעלי כלי רכב עם מנוע בנזין ממודל 95' ומעלה: מתברר כי בשל חוסר מיומנות של הבודקים ושל המוסכים, נשלחו רבים מהם לבצע תיקונים בעלות של מאות עד אלפי שקלים, אף שהתיקון כלל לא היה דרוש. בחלק מהמקרים נפסלה המכונית בגלל בדיקה רשלנית או לקויה במכוני הרישוי. בעלי רכב רבים שביצעו תיקון במוסך נפסלו שוב, משום שבמוסך לא ידעו לתקן את התקלה לכאורה שאותרה במכון הרישוי.

 

בדיקת זיהום האוויר החדשה, שנכנסה לתוקף בסוף מרץ (ראו מסגרת), מחייבת כל רכב בנזין, ממודל 1995 ומעלה, לבצע בדיקת פליטת גזים בעמדה מיוחדת. בימים הראשונים של הבדיקה נכשלו שליש מהמכוניות. במוסכים טוענים שהבדיקות לא נערכו כנדרש, וכי חלק מכלי הרכב נפסלו ללא הצדקה. במכוני הרישוי מודים כי היו בעיות ילדות בימים הראשונים, אך מאשימים את המוסכים: "הם לא נערכו לבדיקות החדשות ולא הצטיידו בציוד הנדרש. משרד התחבורה ערך ימי עיון לכל המוסכים, אבל הם כנראה לא התייחסו לדברים ברצינות".

 

בימים האחרונים חל שיפור במצב, ושיעור המכוניות שנכשלו בבדיקות עומד על 13% לעומת 33% בתחילת הדרך. במשרד התחבורה אומרים: "למכונים ולמוסכים לקח זמן ללמוד את הבדיקות החדשות. אנו מכינים דף הנחיות למוסכים שאותו יקבל במכון כל נהג שהרכב שלו נכשל בבדיקת זיהום האוויר. עם הדף הזה הוא יכול לגשת למוסך, והמוסכניק יוכל להבין את משמעות הליקויים ולבצע את התיקון המתאים".

 

ארגון מנהלי התחבורה (א-מ-ת) ממליץ לבעלי רכב להגיע לטסט עם מנוע חם שנסע לפחות 40-30 דקות, כדי להימנע מהמתנה לפני הבדיקה, שאותה יש לבצע כשהמנוע חם. השאלה שנותרה פתוחה: מי יפצה את בעלי הרכב שנאלצו לבצע תיקונים שכלל לא היו דרושים?

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מזהמת או לא? (אילוסטרציה)
צילום: גלעד קוולרציק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים