יאהו! בעקבות גוגל: משיקה מערכת מודעות מילים משודרגת
תחום מודעות המילים מתחמם. בעקבות מיקרוסופט, גם יאהו! משיקה מערכת פרסום חדשה שצפויה לאפשר לה לצמצם את הפער לעומת גוגל
יאהו! תשיק היום (ב') מערכת משודרגת לפרסום בחיפוש, שאמורה להיות התשובה לגוגל ולמשוך מפרסמים. המערכת החדשה תושק בהדרגה, ותחליף את המערכת הקיימת (Yahoo Search Marketing), כאשר היישום המלא צפוי ברבעון השלישי של 2006. זאת, לאחר שמיקרוסופט השיקה השבוע את מערכת ה-aDcenter שלה.
כמו adWords של גוגל, מודעות הטקסט של יאהו! הן תוצאות חיפוש ממומנות, הנרכשות על פי מילות מפתח. כאשר גולש מחפש מילה שנרכשה על ידי מפרסם, הוא יקבל, לצד תוצאות החיפוש הרגילות, את המודעה שנרכשה.
התוכנה החדשה של יאהו! מאפשרת למפרסמים ולסוכנויות פרסום לפרסם מודעות מילים מפולחות ולעקוב אחר הצלחתן בקרב קהלי היעד. המפרסמים יכולים להיעזר במערכת כדי לחשב את אפקטיביות המודעות ולבצע שינויים בהתאם.
יאהו! בעקבות גוגל
"המערכת החדשה מאפשרת ליאהו! להשיג את גוגל מנקודת מבט טכנולוגית", אמר פול קלי, המתמחה ברכישת מודעות מילים בסוכנות Carat Fusion בסן פרנציסקו, "התעשייה חיכתה למהלך הזה זמן רב".
סמיר פטל, מייסד ומנכ"ל SearchForce, חברה לייעוץ בתחום הפרסום במנועי חיפוש, אמר כי התוכנה של יאהו! מתקנת כמה בעיות שמישות בסיסיות שסיפקו לגוגל יתרונות מהותיים בשנים האחרונות. שדרוג זה עשוי למשוך עסקים קטנים לפרסם ביאהו!, לדעתו.
מערכת הפרסום החדשה של יאהו! מציעה גם פרסום מבוסס מיקום על פי מילות מפתח. התוכנה יכולה לקבוע מתי המחפשים מתכוונים לסוהו, לונדון או סוהו, ניו יורק, ולהגיש להם מודעות רלוונטיות על פי המקום שמעניין אותם.
כמו כן, המערכת תאפשר לבסוף למפרסמים לרכוש מודעות מילים גם ברשתות הפרסום של גוגל, מיקרוסופט ואחרות, על מנת לחלק את תקציב הפרסום בצורה מאוזנת. אגב, גוגל כבר מציעה את האפשרות הזו. אפשרות נוספת שתהיה זמינה בעתיד היא שיחת טלפון בקליק אחד עם בתי עסק שנמצאו בתוצאות החיפוש – טכנולוגיה אשר כל חברות החיפוש מתכוונות ליישמה.
מודעות המילים אינן מוגבלות למנועי חיפוש. למשל, שירות ה-adCenter החדש של מיקרוסופט זמין רק בתוצאות חיפוש בשלב ראשון, אך בעתיד יאפשר למפרסמים לרכוש מודעות בכל המוצרים והפלטפורומות של מיקרוסופט, בהם טלפונים סלולריים ומשחקי Xbox, כמו גם Windows Live mail, ו-Office Live.
המערכת תושק בשלבים
סטיב מיטגנג, סגן נשיא בכיר לפרסום ביאהו!, הסביר כי המערכת תושק בשלבים כדי לפגוע כמה שפחות בקהל הלקוחות של החברה, המונה מאות אלפים, ולאפשר להם ללמוד את המערכת ולמשוך לקוחות רבים ככל שניתן.
בשלב הראשון, שמתחיל היום, תושק מערכת הניתוח ומאגר המידע המשודרג. בשלב השני, בהמשך השנה, תוכנת השיווק החדשה תהפוך זמינה למפרסמים.
יאהו! מקווה להצלחה דומה לזו של גוגל, המובילה את תחום מודעות חיפוש על פי מילים בזכות חדשנות וגידול בשווקים בינלאומיים. עסקי הפרסום של גוגל גדלו ב-80 אחוז, בעוד יאהו! רשם גידול בשיעור של כ-36 אחוזים.