באלמר: תוך חמש שנים נעקוף את יאהו! וגוגל
מנכ"ל מיקרוסופט מכיר בעובדה כי החברה מפגרת אחר יאהו! וגוגל בתחום הפרסום המקוון, אך מבטיח לעקוף את המתחרות תוך חמש שנים
מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר אתמול (ה') כי מטרת החברה היא להגדיל תוך חמש שנים את נתח השוק בפרסום באינטרנט, שכרגע נשלט על ידי יאהו! וגוגל.
במהלך אירוע עסקי בהשתתפותו, הודה באלמר כי מיקרוסופט מזדנבת אחר יאהו! וגוגל בתחום הפרסום ברשת. עם זאת, הוא צפה כי העקשנות והיכולת של מיקרוסופט לפתח טכנולוגיות חדשות יסייעו לה להשיג את שתי המובילות.
שוק מרכזי
“לא נראה לי שהשינוי יתרחש בין לילה", אמר באלמר, “זה חייב לקחת יותר זמן. סביר בעינינו לדבר על תקופה של חמש שנים". באלמר הוסיף: "אנחנו נכנסים קצת באיחור למשחק הזה, אבל בסופו של דבר מה שיקבע הוא היכולת ליצור שוק מרכזי לצרכנים ומפרסמים".
באלמר אמר כי ענקית התוכנה מתכננת להיעזר בפלטפורמות פופולריות כמו MSN, שירות הדואר הוטמייל, ושירות המסרים המידיים MSN Messenger כמנוף להצלחה של שירות כזה.
נוסף על כך, מיקרוסופט אינה מתעלמת מהמגמות החדשות ברשת. "אנחנו עובדים קשה על יצירת תשתית לשירותים חדישים, בהם השליטה תהיה אצל המשתמשים", הבטיח באלמר.
מפתחת שירותי רשת
מיקרוסופט דוחפת את עצמה בשנה האחרונה בתחום שירותי הרשת. החברה נחושה להעביר מסר של חדשנות, והבטיחה להמשיך להשקיע בטכנולוגיות שונות, כדי לעזור לעסקים וצרכנים לשנות את הדרך בה הם משתמשים באינטרנט. לאחרונה הציגה החברה את adCenter, שירות הפרסומות שלה.
בלב התוכנית, נמצאים סדרת השירותים המקוונים תחת המותג Windows Live, בהם מנוע החיפוש החדש Live Search, הדור הבא של הוטמייל, Live Mail, תוכנת המסרים המידיים Live Messenger, שירותי Office Live המיועדים לעסקים קטנים ועוד שירותים שכולם ניתנים חינם וצפויים לממן עצמם באמצעות הפרסומות של adCenter.
חברת פורסטר צופה ששוק הפרסומות ברשת כמעט יכפיל את עצמו תוך 3 שנים. היום השוק מגלגל 15 מיליארד דולר, ובעתיד ירשום הכנסות של 26 מיליארד דולר.
משקיעה מיליארדים, אך בעלי המניות מודאגים
מיקרסופט הודיעה כי היא מתכננת להשקיע 6.2 מיליארד דולר בפיתוח ומחקר בשנת הכספים הנוכחית, המסתיימת בסוף חודש יוני. ריק שרלונד, מחברת גולדמן סאקס, מעריך שבשנה הבאה, תשקיע מיקרוסופט קרוב ל-2 מיליארד דולר נוספים בפיתוח שירותי פרסומות הרשת שלה.
במקביל, בעלי המניות מפעילים לחץ על החברה. הם מודאגים מכך שהחברה לא מספקת פרטים על תוכניותיה בעניין התחרות מצד גוגל ויאהו, ובגלל העיכובים בשחרור מערכת ההפעלה הבאה, Windows Vista.
"השינוי לא יתרחש בין לילה". באלמר
מומלצים