חדש: פרסומות וידאו בגוגל
ענקית החיפוש תציג באתרים חיצוניים פרסומות וידאו קצרות תלויות תוכן, בדומה למודעות הטקסט
גוגל תשלב לראשונה פרסומות וידאו השבוע במסגרת מאמצי החברה לגוון את מקורות ההכנסה מפרסום, הכוללים מודעות טקסטואליות (Adwords באתרי גוגל ו-AdSense באתרים חיצוניים השותפים ברשת הפרסום שלה). ההכנסות מפרסום מהוות את מקור הרווח העיקרי של החברה - 58 אחוזים מ-2.25 מיליארד הדולר שהרוויחה החברה ברבעון הראשון של השנה.
פרסומות וידאו מצביעות על התרחקות משמעותית של החברה ממודל הפרסום המסורתי שלה, שכלל בעיקר מודעות טקסט. עם זאת, הפרסומות יופיעו רק באלפי האתרים החיצוניים השותפים בתוכנית Adsense ולא באתרי גוגל.
אורכן של הפרסומות לא יעלה על שתי דקות והן יעסקו בנושאים הקשורים לתוכן המופיע בעמודי האתר. אתר חדשות, למשל, שיפרסם כתבה בנושא נדל"ן עשוי לגרום לגוגל לשתול בעמוד פרסומת וידאו למתווכי דירות. בעלי אתרים שיבקשו לא להציג את פרסומות הווידאו יוכלו להימנע מכך.
מיועד למפרסמים הגדולים
הפרסומות לא ינוגנו באופן אוטומטי. בדומה לתכני הווידאו באתר Google Video, קטעי הווידאו יוצגו בנגן עם תמונה שתנסה לגרות את הגולשים ללחוץ ולצפות בפרסומת.
דייוויד קראד מחברת המחקר ג'ופיטר מעריך כי הגבלה זו עשויה להרתיע מפרסמים רבים מפני שימוש בשירות החדש. הוא צופה כי פרסומות הווידאו "לא ישנו את כללי המשחק, אך יתרמו לאטרקטיביות של מגוון שירותי הפרסום של החברה".
"אנשים מבלים יותר ויותר זמן ברשת, ובניגוד לחברות קטנות, המפרסמים הגדולים מחפשים כלי פרסום מתוחכמים יותר ברשת ממודעות טקסטואליות. חלק מהמפרסמים אמרו לנו שהם רוצים כלים עשירים יותר להעברת המסרים", אמר גוקל ראג'ראם, מנהל מוצר בתוכנית ה-AdSense של גוגל.
בחברה מאמינים שהפורמט יגרום ימשוך מפרסמים שיוכלו להפיק פרסומות וידאו בעלות נמוכה, כתחליף לפרסום בטלוויזיה, או לבחון את השפעת הפרסומות על הקהל באינטרנט לפני השקתן בטלוויזיה", אמר ראג'ראם.
מודעות הטקסט עדיין הכי רווחיות
גוגל החלה ליישם פרסומות גרפיות ברשת Adsense לפני כשנתיים ובשנה האחרונה החלה להיכנס לתחום הפרסום בדפוס ולפרסום ברדיו. אף אחת מהיוזמות הללו לא הביאה לרווחים קרובים למודעות הטקסט הקטנות שגוגל שותלת באתרים מאז 2001.
הפרסומות האלה, שאורכן אינו עולה על מספר מילים, הן עדיין המרכיב העיקרי ברווחי החברה, שהסתכמו ב-13.6 מיליארד דולר ב-4 ורבע השנים האחרונות. ההצלחה של גוגל הביאה לכך שתוך שנתיים החברה הכפילה את השווי שלה ב-4 והגיעה לשווי של 90 מיליארד דולר.