שתף קטע נבחר
 

העולם נגד ה-SUV: פרק נוסף

רכבי השטח מוצאים את עצמם שוב מול מתקפה חזיתית - הפעם בגלל האנשים שבוחרים לנהוג בהם. ומסתבר, שהם מדברים בנייד ולא חוגרים

נהגי רכבי שטח מזלזלים בסביבה - ליתר דיוק, בבטיחות הנוסעים סביבם. זו השורה התחתונה של מחקר אירופי חדש, שהתפרסם לאחרונה באימפריאל קולג' בלונדון. לפי המחקר, בעלי רכב שטח נוהגים יותר מעמיתיהם לכביש לשוחח בטלפון ללא דיבורית, ולוותר על השימוש בחגורת הבטיחות.

 

המחקר נערך על-ידי תצפיות, שסקרו 41,000 כלי רכב במשך שבועיים, בשלוש נקודות שונות בלונדון - והממצאים ברורים. מתוך 3,000 רכבי שטח שנצפו, 8.2% מהנהגים השתמשו בטלפון נייד ללא דיבורית, פי ארבעה מאלה שעברו על החוק עם רכב "רגיל". מיותר לציין כי שיחה בנייד מורידה באופן דרסטי את עירונות הנהג לנעשה סביבו, ומגדילה את הסיכוי לתאונה.


רכב שטח. הנהגים סובלים מבטחון מופרז?

 

כן מצא המחקר כי במקביל, נהגי רכב כביש-שטח גדול מיעטו לחגור חגורות בטיחות. לדברי החוקרים, הסבר אפשרי לתופעה הוא תחושת הביטחון שמלווה בנהיגה ברכב שטח. לטענתם, אנשים נוטים לקחת יותר סיכונים כשהם יושבים ברכב שטח גדול, גבוה וכבד.

 

המחקר החדש, שפורסם לאחרונה בערוץ 4 הבריטי, מגיע זמן קצר לאחר שורת מחקרים לא מחמיאים אחרים. למשל זה של חברת הביטוח "אדמירל", אשר מצא כי לנהגי רכב שטח יש סיכוי גדול ב-27% להיות מעורבים בתאונות דרכים - באשמתם.

 

חברת ביטוח אחרת, "צ'רצ'יל" שמה, מצאה כי רכב שטח מעורב ב-25% יותר תאונות בכל מקרה, ובהתאם לגודלו הפיזי, גם גורם להרבה יותר נזק לכלי הרכב מסביב. ולסיום, ממצא נוסף. הסיכוי להיהרג כהולך רגל בתאונה בה היה מעורב רכב כביש-שטח, גבוה פי ארבעה לעומת מפגש מצער עם מכונית.

 

נתונים אלה שנאספו באירופה, דומים - אם כי פחות קיצוניים - מאלה שנמצאו במחקרים רבים שנערכו בעבר בארה"ב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים