הירשזון: התחבורה הציבורית תוזל ב-50% תוך 3 שנים
שר האוצר מתכנן לפעול להוזלת התחבורה הציבורית ולקידום נושא מעונות היום, כדי להגביר את המוטיבציה להצטרפות למעגל העבודה בקרב מובטלים
"כבר השנה נפחית את מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית. אנחנו נלך במתווה שיימשך שנתיים-שלוש, שבסופו נביא להפחתה של 50 אחוז ממחירי התחבורה הציבורית, דבר שבין היתר יוציא יותר אנשים למעגל העבודה". כך אמר היום שר האוצר אברהם הירשזון בוועידת הנגב שהתקיימה בבאר שבע.
הירשזון ציין כי טען כי מבדיקה שנעשתה במשרדו עולה כי למעלה מ-60% מהמשפחות שאינן משתתפות בכוח העבודה כלל נמצאות מתחת לקו העוני, ואילו רק 3.3% מהמשפחות בהן שני בני הזוג יוצאים לעבודה נמצאות מתחת לקו העוני.
"כדי שיצאו לעבודה אנחנו צריכים לתת מערכת מסייעת שתיתן את הרצון לתת לעבודה. כיום אדם שרוצה לעבוד ואין לו עבודה ביישוב שלו, מוציא את כספו על התחבורה הציבורית ואז במקרה הטוב נשארת לו משכורת הכי צנועה ובמקרה הרע הוא פשוט לא ירצה לעבוד,, אמר הירשזון.
בנוסף, מתכוון הירשזון לקדם את נושא מעונות היום. "כל אדם שתהיה לו הכשרה מתאימה וירצה לפתוח מעון יום, יוכל לבוא ולעמוד בתנאים ויקבל אישור לפתוח מעון. בכך נרחיב את מעונות היום במאות מונים ולא נצטרך להיות תלויים בהם, נושא שייפתר כבר השנה. בצורה זו ניצור את התנאים הטובים ביותר לצאת לעבודה", אמר.
עוד ציין השר כי למרות הטענות לפיהן התוכנית האסטרטגית לפיתוח הנגב אינה מעוגנת בתקציב המדינה, הכסף יהיה "צבוע בצבע של הנגב, כדי שיגיע ליעדו. הממשלה הקציבה סכומי כסף כדי שהתוכנית תתממש. אני יודע שהיו ויכוחים, אבל יהיה כסף לפיתוח הנגב".
הירשזון אמר עוד כי "נצטרך לכמת את התוכנית לפרויקטים מסוימים שיהיו עוגנים לצמיחה בפיתוח הנגב. גם השנה השקענו כ-6 מיליארד שקלים בפיתוח הנגב. משרד האוצר רואה עצמו מחויב יחד עם משרד ראש הממשלה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל לעמוד יחד בחזית לפיתוח הנגב. הנגב הוא לא שממה, הוא כר פורח והממשלה צריכה להשקות, לטפח ולהפוך אותו לאסם הכלכלי של מדינת ישראל".