"תשיגו לי תוכנית טלוויזיה עם בלוגים, לא חשוב מה!"
אתרי הטכנולוגיה עסקו באובססיביות בעליית תופעת הבלוגים ב-2001-2002. מי היה מאמין אז, שהמילה הזו, הידידותית ללשון כמו חצץ, תהפוך כה נחשקת ותודבק אוטומטית לכל תוכנית המיועדת לצעירים.
זכיינית ערוץ 2 "רשת" קראה לרצועת הנוער החדשה שלה בשם "מיי בלוג". הרצועה, שתשודר בשידור חי בימים א'-ג' החל מאמצע יולי, תציג בכל יום חמישה וידאו בלוגים. על פי ההודעה לעיתונות, "הבלוגרים הם כישרונות צעירים בגילאי 14-21 מקבלים בתכנית הזדמנות להיחשף לראשונה לעולם הבידור". התוכנית תשודר גם באתר MSN באינטרנט ובדור השלישי בסלולר של פרטנר.
גם ערוץ המוזיקה (24) ישדר תוכנית בלוגים משלו בשם Underblog וגם בה יככבו גולשים. בעבר שודרה בערוץ YTV תוכנית לצעירים בשם "הבלוג", עם אביב גפן, ליאור דיין ואחרים.
טלוויזיה שמתחפשת לאינטרנט
האופנה האחרונה מצביעה על כך שהמאזניים נוטים עכשיו בבירור לטובת האינטרנט. בחברות הטלוויזיה מנסים להרוויח זמן ולשמר צופים צעירים באמצעות תוכניות אינסטנט שתופסות טרמפ על התופעה המתפשטת של תכנים מבוססי גולשים. הצרה היא כי על פי ניסיון העבר, טלוויזיה שמתחפשת לאינטרנט גרועה לפחות כמו אינטרנט שמתחפש לטלוויזיה. אי אפשר לבסס הצלחה רק על ניסיון לזעזע ופרובוקציות זולות.
הטלוויזיה היא עדיין מדיום חד-כיווני שיכול רק ליצור העתק מזויף של הדו-כיווניות ברשת. המשתתפים מבוימים ונערכים, והתוצאה הסופית נראית אותנטית כמו וידאו-צ'ט בטלנובלות - מעין חלון וידאו באיכות מצוינת, המודבק על צג של מחשב נייד. כל זה מריח ממאמץ נואש של גורמים בתעשיית בטלוויזיה להבין מה "רוצים הצעירים האלה באינטרנט".
מייצגים את הגישה הזו דבריה של בכירה בתעשיית הסלולר דווקא. איריס בק, סמנכ"לית השיווק והתוכן של פרטנר, מוסרת בהודעה לעיתונות על "מיי בלוג": "כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של orange בעולם הצעירים, אנו מתמקדים ביצירת דיאלוג בגובה העיניים, המבוסס על עולמות התוכן הדינמיים שלהם".
בק לא יודעת כי הקלישאה "בגובה העיניים" אופיינית למי שמביט מלמעלה למטה, וההתייחסות בגוף שלישי ל"צעירים" ול"עולמות התוכן הדינמיים שלהם" מצביעה על מי שאינו צעיר או דינמי. אולי אתבדה, ויתברר כי לכל הדקויות האלה אין בסיס, ותוכניות הבלוגים החדשות יסחפו אחריהן את "הצעירים האלה". אם לא, מוטב לחברות הטלוויזיה להפיק תוכניות טובות, רצוי בלי "בלוגים" בכותרת.