האינטרנט - מקור החדשות העיקרי של 17% מהישראלים
40 אחוזים מתעדכנים בעיקר באמצעות הטלוויזיה בימים האחרונים. למרות המצב, מספר הקמפיינים הפרסומיים באינטרנט לא ירד ושיעור ההקלקות על באנרים נשאר דומה
40 אחוז מהציבור הישראלי נעזר בטלוויזיה כמקור מידע מרכזי לעדכונים מהמלחמה בצפון לעומת 17 אחוזים מהישראלים המתעדכנים בעיקר באמצעות האינטרנט, שמונה אחוזים, שעבורם המקור העיקרי הוא הרדיו וארבעה אחוזים - הפונים בעיקר לעיתונים.
זאת, על פי סקר של חברת Intersight מקבוצת שילוב, שבדק כיצד מתעדכנים תושבי מדינת ישראל בדיווחים חדשותיים על האירועים הבטחוניים.
בבדיקת התשובות של נשאלים המחוברים לאינטרנט בלבד, שיעור הנעזרים ברשת כמקור מידע עיקרי
אחוז מכלל הנשאלים | אחוז מבין הגולשים באינטרנט | |
טלוויזיה | 40% | 56% |
אינטרנט | 17% | 24% |
רדיו | 8% | 11% |
עיתונים | 4% | 5% |
גבוה יותר - 24 אחוזים.
חצי מהגולשים - גולשים יותר
כאשר נשאלו המשתתפים ביחס לרמת אמינות הדיווחים, האינטרנט תפס את המקום השני, עם 13 אחוז מהאוכלוסיה - בדומה לרדיו, כאשר הטלוויזיה נהנית מרמת אמינות גבוהה יותר, של 36 אחוז. אחוז הנשאלים הרואים באינטרנט ככלי האמין ביותר גדל ל-18 אחוזים כאשר כל הנשאלים הם גולשים. אמינות הטלוויזיה בקרב גולשים בלבד מזנקת ל-50 אחוזים.
כמחצית מהגולשים ציינו כי הם גולשים יותר לאתרי חדשות בימים האחרונים יותר מאשר בעבר. על פי הסקר, האתר המוביל בכל הקשור לקבלת מידע הוא ynet, המשמש כאתר חדשות עיקרי דרכו מתעדכנים כ-35 אחוז מהגולשים באינטרנט, אחריו וואלה עם 27 אחוז.
יתר האתרים נמצאים הרחק מאחור עם 1-5 אחוז שרואים בהם מקור מרכזי למידע. הקבלת נתוני הסקר עם נתוני מערכת המדידה eRate מצביע על גידול מקביל בכמות החשיפות של ynet ביחס לימים קודמים.
במה מדובר?
eRate של חברת שילוב היא מערכת בקרת פרסום של חברות פרסום באינטרנט,
המשמשת גם למדידת ביצועי אתרים ומדידת רייטינג.
eRate של שילוב היא אחת המערכת המתמודדות במכרז של ועדת מחקר ומדידה של חברות האינטראקטיב, החברות באיגוד חברות הפרסום, על מערכת סטנדרטית למדידת רייטינג באינטרנט.
הוועדה, אשר כוונתה המוצהרת היא לייצר סטנדרט אחיד למדידת הרייטינג באתרים, פירסמה מכרז המיועד לחברות שברשותן מערכות היכולות למדוד את הרייטינג באינטרנט בישראל.
בין המתמודדות במכרז, מלבד שילוב, הן TNS טלסקר, נילסן, יפעת ואחרים. המכרז צפוי להינעל היום ותוצאותיו יפורסמו בעוד כחודש. הוועדה הצהירה כי המערכת תמדוד גם אתרים שסירבו בעבר להימדד.
אין ירידה בהיקפי הפרסום
איתי אוליניק, מנכ"ל Intersight מקבוצת שילוב, ציין עוד, כי ניתוח כמות הקמפיינים שעלו לאוויר
מבין כלל הנשאלים | מבין הגולשים בלבד | |
טלוויזיה | 36% | 50% |
אינטרנט | 13% | 18% |
רדיו | 11% | 15% |
עיתונים | 4% | 6% |
באינטרנט ושיעורי ההקלקה על הפרסומות מהימים האחרונים משרטטים תמונה שונה מזו שנצפתה במדיות אחרות.
בניגוד לטלוויזיה ולמדיות אחרות בהן חלה ירידה בהיקפי הפרסום בימים האחרונים, בגלל המצב, שיעור הקמפיינים שעלו לרשת מיום ה' האחרון ועד היום (בהשוואה לתקופות מקבילות בחודש וחצי האחרון) נשאר דומה ולא ירד.
נוסף על כך, שיעור ההקלקות על באנרים נשאר דומה בניגוד לצפיות ביחס למצב, לדבריו.
22 אחוזים מהנשאלים ציינו כי הם גולשים הרבה יותר מאשר בדרך כלל בימים האחרונים, ואילו 12 אחוזים גולשים מעט יותר לעומת ימים רגילים. 26 אחוזים ציינו כי לא שינו את הרגלי הגלישה שלהם, ואילו חמישה אחוזים אמרו כי הם גולשים פחות מאז פרוץ האירועים בצפון.
האתר | מקרב כלל הנשאלים | מקרב הגולשים בלבד | מקרב הגולשים המתעדכנים ברשת על המצב |
ynet | 25% | 35% | 38% |
וואלה | 20% | 27% | 30% |
MSN | 4% | 5% | 5% |
נענע | 3% | 4% | 4% |
הארץ | 2% | 2% | 1% |
NRG | 1% | 1% | 1% |