אופיס דיפו חשפה כתובות הדוא"ל של לקוחותיה
החברה שלחה דואר אלקטרוני פרסומי ללקחותיה וחשפה בפני כל הנמענים את כתובות הלקוחות. אופיס דיפו: נעשתה טעות, אנחנו מתנצלים
אתמול בצהריים (ג') קיבלו לקוחות אופיס דיפו הצעה שיווקית למבצע יומי בדואר האלקטרוני. המכתב שהגיע מ-Office Depot Online, הכיל את כתובותיהם של כל הלקוחות המנויים על המייל הזה, מאחר והן הוכנסו במתוכנת המייל לשדה עותק (CC).
הפתרון פשוט
לא פעם חברות מסחריות חוזרות על הטעות הזאת וחושפות את הכתובות של לקוחותיהן, כתוצאה מרשלנות או חוסר תשומת לב. הפתרונות הטכניים לכך פשוטים: שליחה של המתכב כעותק נסתר (BCC) לכל הנמענים או שימוש בתוכנה ששולחת את המכתבים לכל נמען בנפרד.
חשיפה כזו מפרה את פרטיותיהם של הגולשים שרוצים לשמור על כתובת דואר אלקטרוני חסויה, ומעבר לכך יכולה לשמש ספאמרים (ובינהם גם חברות מתחרות לאופיס דיפו המוכרות מוצרים דומים) שיאגרו את הכתובות ויציפו אותן בחומר פרסומי לא רצוי. יתרון של רשימה כזאת היא שהספאמרים יודעים בוודאות כי הרשימה מכילה כתובות מייל תקינות ופעילות.
אופיס דיפו: מתנצלים על הטעות
יש לציין, כי אופיס דיפו מאפשרת לגולשים להירשם לקבלת מבצעים דרך האתר שלה, ומתחייבת לשמור על הפרטיות. באתר נכתב "'אופיס דיפו און ליין' לא תמכור, תפיץ, או תחשוף כל מידע אודות לקוחותיה. מידע זה ישמש אך ורק את חברת 'אופיס דיפו'".
מהנהלת אופיס דיפו נמסר: לצערנו הרב, אחד המיילים של הקמפיין אשר נשלחו אתמול, הופץ בצורה שחשפה את כתובות האימייל של חלק מלקוחותינו, הדבר ארע בשל טעות אנוש שנעשתה בתום לב ואנו מתנצלים על כך. אנו מבינים את חשיבות פרטיות וחיסיון הלקוח ומקפידים על כך. הנושא תוחקר, הלקחים הופקו והדבר ימנע בעתיד.
לא הפעם הראשונה
יש לציין שזו איננה הפעם הראשונה שמכתב שיווקי של החברה חושף כתובות של לקוחות. בנובמבר 2003, נשלח מכתב דומה וגם בו כתובות הנמנעים הוכנסו ב-CC.
מאופיס דיפו נמסרה אז תגובה דומה להיום: "דברים כאלה קורים. מדובר בטעות אנוש. אופיס דיפו מביעה צער בפני קהל לקוחותיה ותנקוט את הפעולות הדרושות כדי להבטיח שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד".