אפל: אל תגידו Pod ללא רשותנו
האם אפל וגוגל השתגעו? שתי החברות פתחו בהליכים, כל אחת בנפרד, כדי לנכס לעצמן את המילים המזוהות עם המוצרים שהן פיתחו
אפל פתחה בהליכים משפטיים נגד חברות המשתמשות במילה Pod בשמות המוצרים שלהן, כך דיווח היום (ג') אתר האינטרנט של הפייננשל טיימס.
אפל טוענת כי חברות כמו Profit Pod ו-TightPod מסתכנות בהפרת סימן המסחר של נגן ה-iPod הפופולרי שלה. פרקליטי החברה דרשו משתי החברות האלה להפסיק להשתמש במילה האסורה בשמות המוצרים שלהן.
ה-Profit Pod הוא סורק אינפרה אדום המשמש להקלטת פעילות במכונות וידאו ארקייד, ואילו ה-Tightpod הוא מגן למחשבים ניידים. מפיצי ה-Profit Pod מסרו בתגובה כי בניגוד ל-iPod, המוצר שלהם אינו משווק לצרכנים, וכי הגו את שמו לפני חמש שנים, עוד לפני ששמעו על ה-iPod, אשר הושק ב-2001. יצרן ה-TightPod הביע נכונות לשנות את השם אם אפל תציע לו פיצוי.
ההצלחה הגדולה של ה-iPod הביאה לחדירה נרחבת של המילה לשפה האנגלית. למשל, בהקשר של פודקאסטים (תוכניות אודיו הניתנות להורדה באמצעות עדכוני RSS), שמות של חברות ועוד.
גם גוגל מנסה
המהלך האחרון תואם למגמה של חברות הטכנולוגיה המצליחות למנוע חדירה של שמות המוצרים המפורסמים שלהן לשימוש נפוץ ויומיומי, באופן שיגרום להן לאבד שליטה עליהם.
בעקבות הוספת המילה האנגלית גוגל למילונים של מרים-ובסטר ואוקספורד, בחודש יוני השנה, הפכה המילה לשם עצם ופועל תקין, שמשמעותו - לחפש מידע במנוע החיפוש גוגל. בעקבות ההחלטה גבר החשש בחברה כי בעתיד תהפוך גוגל למילה נרדפת לחיפוש, והיא תאבד את ההגנה המשפטית על הסימן המסחרי. חשש ברוח זו אוזכר לאחרונה בדיווח של גוגל לבורסה.
מוקדם יותר החודש גוגל פתחה במאבק להגנה על הסימן המסחרי שלה, כאשר פנתה לוושינגטון פוסט ומחתה על השימוש בשם הפועל "לגגל" בכתבות שפורסמו בעיתון, בהקשר כללי של חיפוש ברשת. דובר החברה מסר כי גוגל סבורה כי חשוב להבדיל בין שימוש במילה גוגל כדי לתאר את השימוש במנוע החיפוש גוגל, לבין השימוש במילה לתיאור כללי של חיפוש ברשת.
iPod. ה-Pod רק שלנו, טוענת אפל
צילום: איי פי
מומלצים