שתף קטע נבחר
צילום: אלי שאולי

אודי A6 - בבסיס הסאלון

האם ניתן להסתפק בגרסאות הבסיסיות של מכוניות הסאלון הגדולות? מפגש עם ה-A6 הפשוטה בהיצע המקומי מניב תשובות מעניינות

כאשר מגיעים למכוניות יוקרה, כאלה שעוטות את הסמל הנכון ומדברות לרוב במבטא גרמני, הנטייה הראשונה היא לזלזל בגרסאות הבסיסיות. היבואנים מעדיפים להחזיק מכוניות הדגמה עתירות הספק ועמוסות כל טוב, עם מחירים שמזנקים לתחום הנדל"ן. ההנחה הרווחת היא כי מי שמוכן להוציא 350,000 שקלים מהכיס לא יהסס לשלוף עוד כמה עשרות אלפים, או אפילו מאה אלף עגולים.

 

הסברים מדוע כדאי לכם לא חסרים. החל ב"הרי חבילת הקומפורט-אקסטרה-סופר שווה הרבה יותר מתוספת התשלום" וכלה ב"אתה לא מאמין איזה שינוי זה יעשה לחיי החברה שלך". כיד הדמיון הטובה על המוכר. האם זה חכם? לא תמיד. גרסאות בסיסיות עשויות לעיתים להציע אווירה דומה ואפילו יתרונות מסוימים, במחיר נמוך משמעותית.


אודי A6 (צילומים: אלי שאולי)

 

כדי לבדוק זאת, לקחנו את גרסת הבנזין הבסיסית בהיצע המקומי של אודי A6. מכונית פחות זוהרת בהגדרה ממתחרות בעלות דרכון גרמני.

 

כוח המשיכה

 

אודי A6 הנוכחית נחשפה לפני כשנתיים, מה שלא הפריע לה למשוך מבטים מסביב. העובדה שצבע המרכב לבן פשוט וכי מדובר בגרסה בסיסית, לא ממש הפריע לקהל. עם שילוב מעניין בין תחושת גודל ומראה מאורך, חרטום כוחני וחלק אחורי דומיננטי, ה-A6 עושה את העבודה.

 

בתא הנוסעים הסיפור שונה. כצפוי, היא נראית פשוטה מגרסאות ה"הכל-כלול" שיבואני הרכב אוהבים להציע לעיתונות. לא רק רמת האבזור נמוכה יחסית, אלא במפתיע, גם בחירת הגוונים לא ממש מוצלחת או מחמיאה. הפלסטיק האפור שולט ונראה חסר חיים, למרות נגיעות אלומיניום פה ושם. יחד עם ריפוד בד פשוט למושבים, נראית ה-A6 בפנים שונה לחלוטין מכפי שאנחנו מכירים אותה.

 

במרכז סביבת הנהג בולטת מערכת ה-MMI, הגרסה של אודי ל-I-Drive מבית ב.מ.וו. כאן לא משנה העובדה שמדובר בגרסת בסיס. צג גדול, מנגנון תפעול מרשים, שניהם תורמים לתחושת "טכנולוגיה מתקדמת". אלא שהתפעול כרגיל מסורבל ומעלה תהיות, בעיקר מכיוון שהמכונית אינה מצוידת במלוא המערכות. האם באמת צריכים מערכת כה מורכבת כדי לתפעל בעיקר את מערכת השמע? התשובה כמובן שלילית.


 

הנדסת האנוש טובה בסך הכל, ורמת האבזור אינה מותירה יותר מדי דברים חשובים מחוץ לרשימה. למעט מחשב דרך, יש כאן כמעט הכל. החל בכיוון חשמלי למושבים (כולל הקשחה), דרך מערכת שמע עם תפעול מההגה ובקרת אקלים מפוצלת גם לאחור. כרגיל יש תאורה עשירה לנוסעים מלפנים ומאחור, תא כפפות שנפתח במתג חשמלי, וילון חשמלי מאחור ועוד.

 

תנוחת הנהיגה טובה מאד, ומרחב המחייה מאחור מספיק למשפחה של נפילים. עם 546 ליטר ופתיחה באמצעות מתג, תא המטען ענק, נוח ונפתח עצמאית. חבל רק שלעיתים הוא נתקע באמצע הדרך.

 

בחרטום מכונית המבחן הוצב מנוע בנזין, החלש בהיצע המקומי - 2.4 ליטר עם 177 כ"ס בלבד. לא הרבה עבור מכונית כבדה וגדולה כזו, ובהתאם גם רף הציפיות היה נמוך. אלא שלזכות אודי עומדת תיבת מולטיטרוניק מרשימה, רציפה עם שבעה הילוכים מתוכנתים מראש ואפשרות לתפעול ידני. יש גם מצב ספורט בו נעה התיבה בין שבעת הילוכים באופן דומה לאוטומטית רגילה.

 

איך היא מרגישה על הכביש? לא רע בכלל. אז נכון, אין כאן את הדחיפה האדירה לפנים של גרסאות הקצה הכוחניות, וצריך להתרגל מעט לאופי הפעולה של התיבה, אבל הביצועים לא רעים בסך הכל - 9.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 226 קמ"ש מרביים. פחות או יותר כמו משפחתיות גדולות בעלות מנוע 2.4-2.0 ליטר. גם בעיר, למעט היסוס קל בזינוק, ה-A6 מסוגלת לשכנע שאין כל צורך בגרסה חזקה יותר, כל עוד ההתנהלות רגועה ובעיקר חוקית.

 

למרות הרבה מחמאות לתיבה המיוחדת והמרשימה, היא משמיעה לעיתים קולות מיותרים ואינה מתאפיינת בזחילות חלקות בחניה - חבל. מה עם היתרון שאמורה הייתה להציע בתחום תצרוכת הדלק? 6.5 ק"מ לליטר אינם יכולים להיחשב מרשימים במיוחד כאן.

 

התנהגות

 

עם מנוע קטן יחסית והנעה קדמית (בלבד), ה-A6 "שלנו" מרגישה קלילה יחסית, למרות משקל של 1,555 ק"ג. ונראה כי הדיאטה לעומת אחיותיה השריריות וכפולות ההנעה, עשתה רק טוב לפעולת ההגה בה אודי מעולם לא הצטיינה. כאן הוא מרגיש מחובר יותר, מתקשר יחסית, טוב בפירוש מתחושת הג'ויסטיק הבעייתית של הגרסאות החזקות. אין כאן את העומק חסר הפשרות של ב.מ.וו כמובן, אבל יש בהחלט פעולה נעימה ומדויקת.


 

למרות צמיגים במידה כמעט-מעליבה למכונית כזו, 205-60-15, האחיזה טובה ובטוחה. כפועל יוצא, גם רמת הנוחות הופכת לפתע טובה משמעותית מהזכור לנו. מערך המתלים עושה אף הוא עבודה טובה, עם ריסון של תנודות מרכב ונטרול הקופצנות המטרידה של גרסאות בכירות.

 

בסיס טוב

 

נו, שווה את 366 אלף השקלים? לא מעט כסף, נכון, אבל ביחס לאחיות חזקות ומאובזרות יותר, לא הרבה. הגרסה הבאה בתור תעלה 80 אלף יותר. 4.2 עם הנעה כפולה עולה... כמעט כפול. פתאום יש כאן עסק עם עסקה מצוינת, לא ככה?

 

אז זהו, שבהחלט כן. הצפיות הנמוכות בתחילת המבחן התחלפו דווקא בהערכה. ה-A6 הבסיסית לא רק נהנית מאותו חלל פנים ענק ומרשים כמו אחיותיה, אבל בעיקר מציעה נוחות ואופי עדיפים על גרסאות בכירות ויקרות. היכן שאחיותיה מתקשות להתמודד מול העדיפות הגרמנית, עשויה דווקא הצנועה במשפחה להצליח, בזכות תג-מחיר מעניין. רק בלי סביבת נהג אפורה ופלסטית בבקשה...
אודי A6

אודי A6
שם יצרן ודגם אודי A6
מנוע V6 עם 24 שסתומים
נפח 2,393 סמ"ק
הספק מרבי 177 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 23.4 קג"מ ב-3,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית רציפה
מרכב 4 דלתות, סדאן
אורך 491.5 ס"מ
רוחב 185.5 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 284.5 ס"מ
משקל 1,555 ק"ג
נפח תא מטען 546 ליטר
0-100 קמ"ש 9.2 שניות
מהירות מרבית 226 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 10.1 ק"מ לליטר
מחיר 366,000 שקל
אחריות 24 חודשים
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 1/4/5 לפי EuroNCAP

 

המכונית נבחנה באדיבות חברת אוויס

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A6
צילום: אלי שאולי
בסיסי וזול - זה לא בהכרח רע
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים