שתף קטע נבחר

 

מיקרוסופט משיקה את מנוע החיפוש Live

ענקית התוכנה מחליפה הילוך במסגרת התחרות עם גוגל: משיקה רשמית את מנוע החיפוש Live Search, הזמין בכתובת live.com. מנוע החיפוש מחליף את MSN Search, מנוע החיפוש הנוכחי של מיקרוסופט, ויהיה זמין ב-47 שווקים ו-23 שפות

מיקרוסופט השיקה היום (ג') רשמית את מנוע החיפוש החדש של החברה, Live Search, לאחר כמה חודשי ניסוי. זאת, במסגרת מאמציה לצמצם את הפערים עם מובילות השוק, יאהו וגוגל ולהגדיל את נתח השוק שלה בתחום הפרסום במנועי חיפוש, המקיף 15 מיליארדי דולרים.

 

מנוע החיפוש Live Search, הזמין בכתובת live.com, מחליף את MSN Search, מנוע החיפוש הנוכחי של מיקרוסופט, ויהיה זמין ב-47 שווקים ו-23 שפות. מנוע החיפוש החדש מושק בתקופה של נסיגה עבור MSN Search, אשר היה השלישי בשוק עם 9.6 אחוזים בחודש יולי, ירידה ביחס ל-11 חודשים בינואר, על פי נתוני חברת נילסן נטרייטינגס. במקביל, יאהו! וגוגל – מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברשת – הגדילו את חלקם בתקופה זו.

 

מה מציע Live Search?

המטרה העיקרית של מנוע החיפוש החדש היא לספק למשתמשים תוצאות חיפוש רלוונטיות (גם בעברית)

 יותר ולספק להם יותר שליטה על המידע המתקבל.

 

מנוע החיפוש החדש כולל תכונות חדשות, בהן: 

 

  • צפייה בתמונות בפורמטים שונים, כתמונות ממוזערות או תמונות בגודל מלא - הכל ניתן לשינוי בתוך דף התוצאות, מבלי להקליק על אף קישור.

  • אפשרות לגרור תמונות לחלון חדש ולשמור קבוצה של תמונות בשם מסוים. קבוצת התמונות תישמר ותהיה נגיש בכל עת. 
      
  • אפשרות לשמור את בקשות החיפוש לצורך שימוש חוזר בעתיד.

  

  • חיפוש עדכוני RSS (פידים) על פי בקשות חיפוש, באמצעות כרטיסיה נפרדת המציגה רק תוצאות RSS.

 

  • Windows Live Local - מנוע חיפוש מקומי המשולב עם שירות מפות, המתחרה ב-Google Local. המפות כוללות גם את ישראל, אך בשלב זה אי אפשר למצוא בתי עסק בארץ.

  • אתר Live.com משמש גם כפורטל בהתאמה אישית - המשתמשים יכולים להוסיף תכנים ממקורות RSS, הודעות דוא"ל מ-Live Mail, אתרים מועדפים, תמונות ועוד.

  • גולשים מתקדמים יכולים לבנות מנוע חיפוש בהתאמה אישית על פי דרישה.

  • חיפוש Qna מבוסס קהילה - גולשים יכולים לפרסם שאלה ולקבל תשובות מהקהילות של מיקרוסופט, בהן משתתפים 200 מיליון גולשים. 
     

דריק קונל, מנהל יחידת החיפוש העסקי בחברה, הביע ביטחון בכך שנתח השוק של מיקרוסופט בתחום החיפוש יגדל.

 

מנוע החיפוש החדש מציע ממשק משתמש חדש עם תכונות המאפשרות למחפשים לנסח מחדש את בקשת החיפוש כדי לקבל תוצאות מדויקות יותר, מסביר כריסטופר פיין, סגן נשיא במיקרוסופט הממונה על יוזמת Live Search.

 

מודעות נמוכה

מנוע החיפוש החדש הוא מוצר נוסף במסגרת מותגי ה-Live, שירותים חינמיים מבוססי רשת המחליפים את מותג MSN הישן. בין השירותים האלה Live Messenger (לשעבר MSN מסנג'ר), Live Mail (לשעבר MSN Hotmail) ועוד.

 

בשלב זה, המודעות לשירותים של Windows Live בקרב הציבור הכללי נמוכה מאוד, סבור מאט רוזוף, אנליסט בחברת Directions on Microsoft.

 

מיקרוסופט מתכוונת לשלב את Live Search בתוך פורטל MSN. אך רוזוף סבור כי על החברה לעשות יותר – אם מדובר במאמץ שיווקי מסיבי או שילוב הדוק יותר של מנוע החיפוש ביחד עם מוצרים אחרים של החברה – במטרה להסביר לגולשים מה זה Live ולשכנע אותם לעבור להשתמש במנוע החיפוש שלה במקום בגוגל. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Live Search. האם שירותי Live יחדרו למודעות?
מומלצים