אלפא, הו אלפא!
שלוש שנים לאחר שמכונית התצוגה 8C קומפיטציונה סיחררה את המבקרים בתערוכת פרנקפורט, היא מגיעה לייצור סדרתי. רועי צוקרמן הציץ והתאהב
גבירותי ורבותי, קבלו את המכונית היפה ביותר על כדור הארץ. לא על הכדור, בגלקסיה. בעצם - ביקום כולו. ושיקום החייזר שלא מסכים איתי.
זוהי אלפא רומיאו 8C קומפיטציונה החדשה, מכונית ספורט עוצרת נשימה שנולדה ממכונית תצוגה שנחשפה בפרנקפורט 2003. למרות שבפיאט לא היו אז עודפי מזומנים, תגובות הקהל הנלהבות שיכנעו את הבוסים הגדולים שהפעם אסור לוותר. החלום הוורוד של מעצבי אלפא רומיאו קיבל אור ירוק, ואחרי אין ספור שמועות והשערות הדבר האמיתי נחשף במלוא הדרו. בשלב זה עדיין לא ידוע אם גרסת הספיידר, שהוצגה כשנתיים לאחר ה-8C הסגורה, תגיע לייצור אף היא.
ה-8C קומפיטציונה היא קופה דו-מושבית, ותתחרה בקטגוריה ממנה נעדרה אלפא עשרות שנים. כן, אלפא רומיאו מכוונת היישר למנוע הבוקסר של פורשה 911, ואפילו לחלק ממכוניות הספורט מבית - פרארי ומזראטי. היא תעשה זאת באמצעות אחד העיצובים המוצלחים ביותר של העידן המודרני (יפהיפיה, כבר אמרנו?), ובאמצעות מכלולים המגיעים היישר מהמחסן של מזראטי. זאת, משום שאלפא ומזראטי חולקות מקום בקטגוריית ה"ספורט-אלגנט" של פיאט.
ה-8C קומפיטציונה עושה שימוש במנוע V8 (זווית של 90 מעלות) בנפח 4.7 ליטר, או 4,691 סמ"ק אם להיות מדוייקים. מנוע זה, שישמש בעתיד גם את הקופה של מזראטי, מפיק 450 כ"ס ב-7,000 סל"ד, 47.9 קג"מ ב-4,750 (80% מהם ב-2,000 סל"ד) ומסוגל להגיע עד ל-7,500 סיבובים לדקה. רוצים לדעת מה הביצועים? גם אנחנו, אבל באלפא רומיאו לא מפרסמים בשלב זה נתוני מיאוץ של ה-8C קומפיטציונה.
מה שכן מפורסם, הוא שהיא תצטייד בתיבת שישה הילוכים חצי-אוטומטית. תיבה זו, שתמוקם על הסרן האחורי במיטב מסורת אלפא של העבר, תציע מצב העברת הילוכים ידני (ללא דוושת מצמד), אוטומטי או אוטומטי-ספורטיבי. באלפא רומיאו מבטיחים כי העברת התיבה לציר האחורי והסטת מנוע ה-V8 לאחור על הסרן הקדמי, יוצרים חלוקת משקל מיטבית ויתרמו להתנהגות כביש מאוזנת. לכך יסייעו גם צמיגי 245-35 מלפנים ו-285-35 מאחור, בשני המקרים על חישוקי "20 נאים למדי.
מעבר לכך באלפא רומיאו לא חושפים פרטים רבים נוספים. וכך מבטיחים האיטלקים תא נוסעים בעל הנדסת אנוש טובה (אופציה שבאלפא קלאסית לא היתה מובנת מאליה) ותנוחת נהיגה נוחה. כן מצויינת שם בקרת יציבות תקנית, שעדיין לא ידוע אם תהיה ניתנת לניתוק מלא.
חגיגת מורשת
ה-8C קומפיטציונה היא חגיגה לחובבי מורשת אלפא. החל בעיצוב שמתכתב עם דגמי העבר המפוארים, דרך השם ועד למבנה המנוע-גיר. באלפא רומיאו מזכירים כי השם "8C" שימש את מכוניות המותג בשנות ה-30 וה-40, ואילו "קומפיטציונה" היה כינוייה של מכונית המירוץ של המותג במילה מילייה של 1950, כשמאחורי ההגה צמד נהגים אגדיים - חואן מנואל פאנג'יו ואוגוסטו זנארדי.
ה-8C קומפיטציונה תוצע במהדורת ייצור מוגבלת. בשלב זה לא ידוע בכמה יחידות מדובר, ומה יהיה תג המחיר לאחת המכוניות היפות ביותר של השנים האחרונות. אז כל מה שנשאר זה לשפשף את העיניים, ולהסתכל על עוד שתי תמונות. בבקשה:
אלפא 8C קומפיטציונה. האם תירש את הבררה כמכונית היפה בעולם?
ועכשיו, נחזור למציאות.