ביהמ"ש: בנק התובע לקוח חייב לספק לו מסמכים
ביהמ"ש קבע כי בנק התובע לקוח - חייב לספק לו כבקשתו גם מסמכים ישנים של למעלה מ-7 שנים. השופט קבע כי זכותם של המערערים לקבל העתקים של כל המסמכים בחשבונם בכפוף לתשלום הוצאות
בנק התובע לקוח חייב לספק לו בהתאם לבקשתו גם מסמכים ישנים של חשבונו מעבר ל-7 שנים, כיוון שלא חלה עליהם טענת ההתיישנות. כך פסק השופט מנחם רניאל מבימ"ש השלום בחיפה, במסגרת ערעור שהגישו לקוחות נגד דיסקונט.
השופט קבע כי זכותם של המערערים הן כבעלי חשבון והן כבעלי דין לקבל העתקים של כל המסמכים בחשבונם בכפוף לתשלום הוצאות, ואין להגביל את המסמכים שעל הבנק לספק לו.
מדובר בתביעה שהגיש בנק דיסקונט נגד חברת "פייפ ליין קווי צנרת" ומנהלה שמואל לוי בגין יתרת חוב בחשבונה. החברה, שהסתמכה על בקשת מסמכים של חברת "שגיא חישובי ריבית" המתמחה בבדיקת חשבונות בנקים, דרשה מהבנק מסמכים מיום פתיחת החשבון ועד להגשת התביעה.
הבנק התנגד להמצאת המסמכים ורשמת ביהמ"ש פומרץ הורתה לבנק להמציא אך ורק מסמכים מ-7 השנים שקדמו לתביעה, בשל טענת ההתיישנות.
החברה, שיוצגה ע"י עוה"ד אופיר צברי ואמיר פינטו ממשרד "צברי-יובל", ערערה על החלטה זו. כאמור, השופט דניאל קיבל את ערעורה וקבע כי "האמירה שהטענות כנגד התנהלות החשבון בתקופה הקודמת ל-7 שנים לפני הגשת התביעה התיישנו, היא אמירה לא נכונה ויש לשנותה".
לדברי השופט, מועד תחילת מירוץ ההתיישנות הוא המועד שבו נדרש הלקוח לתשלום פירעון החוב בחשבון העו"ש שלו. זהו גם המועד שבו יכול הלקוח לדרוש טענת קיזוז או להגיש תביעה שכנגד.
בנק, התובע לקוח, חייב לספק לו בהתאם לבקשתו גם מסמכים ישנים של חשבונו מעבר ל-7 שנים
מומלצים