חשמלית ושמה מיצובישי
יצרנית הרכב היפנית מיצובישי הציגה מכונית חשמלית נוספת בסדרת ה-MiEV, עם סוללת ליתיום-יון וללא זיהום אוויר. נגמר המצבר? תחברו אותו לשקע בבית
תכירו את מיצובישי MiEV i, גרסה חשמלית ל-i הקטנה המשווקת ביפן. וכמו גרסאות MiEV קודמות, גם ה-i מוגדרת כמכונית מחקר, ששיווק מסחרי שלה אינה נראה באופק. עם זאת, בניגוד לחלק מהדגמים הקודמים, ה-i צפויה להשתתף בסדרות ניסוי מקיפות שיכללו עבודה "בתנאים אמיתיים", ולא רק במעבדה. MiEV הן ר"ת של Mitsubishi in-wheel motor Electric Vehicle, או בתרגום חופשי - מיצובישי עם מנוע חשמלי בתוך הגלגל.
שלא כמו מכוניות קודמות, ל-i יש דווקא מנוע חשמלי בודד שממוקם במרכז, ומנוע אחד בתוך כל גלגל. תודות לכך היא לא רק קלה יותר, אלא בעיקר זולה יותר לייצור ומסובכת מכנית הרבה פחות. זה גם מה שיאפשר לה להגיע לשלבי ניסוי מתקדמים יחסית כבר בסתיו 2007.
מכונית המחקר MiEV i
מנוע ה-MiEV מייצר 63 כ"ס ו-18.3 קג"מ, ומאפשר מהירות מרבית של 130 קמ"ש. טווח הנסיעה של ה-i החשמלית בין "תדלוקים" עומד על עד 160 ק"מ, וטעינת המצברים - מסוג ליתיום-יון - אורכת בין 25 דקות לשבע שעות, בהתאם לסוג ההטענה. בדומה ל-i מונעת הבנזין, גם ל-MiEV הנעה אחורית ומקום לארבעה נוסעים.