שתף קטע נבחר

תמונות קשות: קמפיין הפחדה חדש נגד תאונות

משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יוצאים מחרתיים (ד') בקמפיין מודעות חדש לצמצום הקטל בדרכים. האמצעי: הפחדה. אתם יכולים לצפות בו כאן לראשונה

תמונות קשות עוזרות? משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יצאו ביום ד' הקרוב במסע פרסום ענק, שמטרתו הגברת המודעות לשורה של גורמים לתאונות דרכים. סרטון הקמפיין שיעסוק באחריות ההורים לחציית כביש של ילדיהם, ילווה בתמונות קשות של תאונת דרכים. עליית הקמפיין לאוויר אושרה רק לאחר דיון מיוחד של מועצת הרשות השנייה.

 

קמפיין ההפחדה. תמונות לא קלות - קחו בחשבון

 

הקמפיין, שיופץ מאוחר יותר לכל כלי התקשורת, אמור במוצהר להפחיד. לדברי משרד התחבורה, המטרה היא "לטפל בהורגים, במקום לספור הרוגים". במשרד מאמינים כי טיפול באמצעות הפחדה יסייע בהפחתת מספר תאונות הדרכים. לדברי שר התחבורה, שאול מופז, "במלחמה כמו במלחמה - יש צורך להיות נחושים ולהיאבק ללא עוררין בכל גורם שאחראי לתאונות הדרכים.

 

פרסומת טלויזיה ראשונה שתשודר החל ביום רביעי, אותה אנו מביאים כאן לראשונה, מספרת על תאונה בה נפגע ילד על-ידי מכונית משום שלא היה תחת השגחת מבוגר, בשעה שחצה את הכביש. אירוע התאונה הבדיוני מצולם לאחר שהסתיים, ומתמקד בנהג הפוגע ובאימו של הילד הנפגע, אך כולל גם מספר תמונות קשות לצפייה.

 

האם זה יעבוד?

 

כלל לא בטוח. מחקר שבוצע בראשות ד"ר אורית טאובמן בן-ארי מאוניברסיטת בר אילן (ראו קישור), ושבדק 696 גברים ישראלים צעירים, מעלה ממצאים מפתיעים. המחקר גילה כי הצגת תמונות קשות וסרטוני הפחדה, גורם דווקא לעליה בביטחון העצמי של הנהג, כמו גם בנכונותו לבצע פעולות מסוכנות יותר.

 

 

יש לציין גם כי קמפיינים דומים שנוסו בעבר, האחרון שבהם בשנת 2003 (ראו קישור), לא הצליחו להביא לתוצאות משביעות רצון בהורדת מספר תאונות הדרכים.

 

ומה דעתכם? האם הקמפיין החדש יצליח לגרום לישראלים להיזהר בזמן הנהיגה ולשים לב לנעשה סביבם על הכביש? האם הורים אכן יחנכו את ילדיהם טוב יותר לחציית כביש בטוחה?

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
האם קמפיין-זוועה יצמצם את מספר התאונות?
צילום: סי די בנק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים