שתף קטע נבחר

המונית הלונדונית מתחדשת

ארבע שנים לאחר השדרוג הקודם, עוברת אחת המכוניות המפורסמת בעולם שדרוג נוסף ומשמעותי: יש מנוע חדש ותיבות הילוכים מודרניות, ויש אפילו ABS!

המונית הלונדונית עוברת מתיחת פנים. זה לא קורה הרבה, זה בדרך כלל לא משנה באופן משמעותי את העיצוב. אבל הנה, בשנת 2006 זה קורה. LTI (ר"ת של London Taxi International), הודיעה על שדרוג למונית הלונדונית המוכרת. הפעם הקודמת ששינוי נעשה לדגם זה היה ב-2002, אם כי הפעם מדובר במתיחה משמעותית יותר.

 

מה חדש?

 

אוקיי, אז העיצוב החיצוני לא ממש השתנה. החרטום קיבל סבכה קדמית גדולה (עוד) יותר, וגם פגוש שונה עם מאותתים עגולים. אבל זהו פחות או יותר לגבי רושם חיצוני. אחרי הכל, אתם לא רוצים להתהלך ברחוב אוקספורד, ולהתלבט אם הרכב שעצר לכם הוא מונית או סתם מישהו שחונה באזור גרירה, נכון?


המונית הלונדונית החדשה: TX4

 

גם מבפנים השינוי אינו דרסטי, וב-LTI מבטיחים סביבת "קאבי" (נהג) מצוידת יותר אך פונקציונלית כבעבר. רוצים משהו מהודר? קנו מרצדס.

 

אז מה בכל זאת חדש? קודם כל, השם. במקום TXII, מכונה המונית הלונדונית בשם TX4, לדברי הבריטים כמחווה למונית הלונדונית של 1959. אז היא נקראה FX4, אם למישהו יש ספקות, מה שמעלה תהייה על גודל המחווה...

 

בכל מקרה, החידוש הגדול באמת במונית הלונדונית של 2006 נמצא מתחת למכסה המנוע. מעתה אל תאמרו "מנוע פורד", אלא "מנוע VM מוטורי". יצרנית המנועים האיטלקית תורמת ל-TX4 יחידת 2.5 ליטר, טורבו-דיזל, המספקת 100.5 כ"ס צנועים ו-24.5 קג"מ צנועים אף הם.


 

נתוני הביצועים כמובן לא חשובים, ואילו תצרוכת הדלק סבירה - 12.5 ק"מ לליטר בממוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית (של קרייזלר), 11.4 ק"מ לליטר עם תיבת חמישה הילוכים אוטומטית של איטון. שתי התיבות חדשות, אגב. עוד נמסר כי ה-TX4 שוקלת בין 1,815 ל-1,975 ק"ג לא צנועים כלל, וכמו בעבר מסוגלת לבצע פרסה ב-8.5 מטר, סימן ההיכר האגדי שלה.

 

ה-TX4 מציגה מידות דומות לקודמתה, עם אורך של 480 ס"מ, רוחב (כולל מראות) של 204 ס"מ, גובה של 183 ס"מ ובסיס גלגים גדול - 289 ס"מ. לראשונה בתולדותיה, המונית הלונדונית מצטיידת באביזר בטיחות חשוב - ABS, מערכת המונעת נעילת גלגלים בבלימה, וכתוצאה מכך אובדן כושר ההיגוי.

 

ב-LTI מבטיחים כי כמו בעבר, תמשיך המונית הלונדונית להציע רמת אמינות גבוהה. לטענתם, המכוניות שלהם מסוגלות לכסות כמיליון ק"מ בממוצע במשך 10 שנים, עובדה שללא ספק משמחת את נהגי המוניות.

 

מי את לונדון טקסי אינטרנשיונל?

 

LTI הוקמה בשנת 1919. בתחילה היא נקראה "מרכבים" (Carbodies), שם שהוחלף בשנת 1984 ל-LTI. את ההחלטה הזו קיבלה בעלת היצרנית, חברת האחזקות MBH (ר"ת של Manganese Bronze Holdings), ונכון להיום

מעסיקה LTI את כוח האדם הגדול ביותר בתעשיית הרכב הבריטית - 400 עובדים. את התואר הזה היא קטפה לאחר שרובר, יצרנית המכוניות הבריטית הגדולה האחרונה, קרסה בשנה שעברה.

 

ב-LTI מספרים כי החל בשנת 2008 יחלו לייצר את המונית הלונדונית בסין, באמצעות מיזם משותף להם ולג'ילי הסינית. הבריטים מתכוונים לייצר שם 20,000 מוניות בשנה, רובן ככולן עבור השוק המקומי. עם זאת, חלק מהחלקים שייוצרו על-ידי הסינים עשויים להגיע לפס הייצור הבריטי, מה שיכול לעורר דאגה מסויימת בקרב 400 העובדים המקומיים...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סביבת ה"קאבי" (נהג)
ה-TXII. יוצאת לגמלאות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים