שתף קטע נבחר
 

מוטב מאוחר: זו סמארט פור-טו החדשה

אחרי אין ספור דחיות, שערוריות וביטולים, מציגים הגרמנים סוף-סוף את הסמארט פור-טו החדשה: גדולה, חזקה ובטוחה יותר - ובאותו מחיר. כך חולצים את הפקק

באיחור אופנתי. סמארט, חטיבת המיניאטורות של מרצדס, מציגה סוף-סוף את הדור השני לפור-טו הקטנטנה. היורשת למכונית הראשונה של סמארט היתה אמורה להיחשף עוד בתערוכת פאריז, לפני חודשיים, אך בסופו של דבר מוצגת לראשונה רק כעת.

 

הפור-טו (ForTwo, לשניים) היא המכונית היחידה בהיצע סמארט, לאחר שהפור-פור (ForFour, לארבעה) והרודסטר בוטלו בשל קשיים כלכליים. מעל סמארט ריחפה בחודשים האחרונים סכנת סגירה או מכירה, והצגת הפור-טו החדשה והחשובה אמורה לסתום את הגולל על האפשרות שבמרצדס יפטרו מהמותג המדשדש.


 

גדולה יותר, חזקה יותר

 

הפור-טו החדשה נשארה בעלת עיצוב חמוד ומעניין. היא מזכירה מאד את קודמתה, אך נראית מעט שרירית ומתוחכמת מבעבר, עם חרטום ממזרי. גם תא הנוסעים נותר נאמן למקור, אם כי כפועל יוצא של תקני בטיחות אמריקנים, הוא שגרתי מבעבר. למה אמריקנים? הפור-טו הקטנטנה - שאורכה הכללי קטן מתא נוסעים של מכונית אמריקנית ממוצעת - צפויה להגיע לארצות הברית ב-2008. עד עתה שווקה שם רק ביבוא לא רשמי.

 

מלבד העיצוב המעודכן, הפור-טו החדשה גדולה מקודמתה בכל ממד, למעט הגובה. אורכה צמח משמעותית ל-269.6 ס"מ (תוספת של 19.5), רוחבה גדל מ-151.5 ל-156 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד כעת על 187 ס"מ, שישה יותר מבעבר. ממד הגובה דווקא הצטמק קלות, מ-155 ל-154 ס"מ. כתוצאה מהצמיחה במידות, מציעה הפור-טו תא מטען גדול משמעותית - 220 ליטר לעומת 150 בלבד בעבר. בסמארט מסבירים את הצמיחה במידות בצורך להציע לא רק מרווח משופר, אלא גם בטיחות פאסיבית טובה מבעבר. בסמארט מצפים לתוצאה של ארבעה כוכבים במבחן EuroNCAP החשוב (לעומת שלושה בעבר), ותוספת האורך תאפשר גם הגנה טובה יותר להולכי רגל.


 

כדי להתמודד עם הצמיחה בממדים, שהובילה לעליית משקל של בין 20 ל-50 ק"ג (החל מ-750 ק"ג), מוצעת הפור-טו עם יחידות כוח חדשות ומחודשות. מעתה, במקום מנוע 0.7 ליטר טורבו יש 1.0 ליטר אטמוספרי, עם הספקים של 61, 71 או 84 כ"ס. מדובר בתוספת של 11, 10 ו-9 כ"ס בהתאמה לעומת המנוע היוצא. למרות תוספת ההספק ועלייה של 10 קמ"ש במהירות המרבית (מעתה מוגבלת אלקטרונית ל-145 קמ"ש במקום 135), הפור-טו צפויה להוסיף ולהיות חסכונית, עם נתון תצרוכת דלק משולב של "פחות מ-20 ק"מ לליטר", כך סמארט.

 

מי שרוצה חיסכון נוסף, יוכל להזמין את גרסת ה-71 כ"ס עם מערכת "עצור-סע", שבאמצעות מתנע מיוחד מדוממת את המנוע בעצירה ומניעה אותו כשהנהג לוחץ על דוושת המצערת. התוצאה: חיסכון נוסף של כ-13% בנסיעה עירונית ופקקים. מה עם גרסת כלאיים או חשמלית מלאה? בסמארט מבטיחים כי ישקלו זאת בהתאם לביקוש, בעתיד. יש לציין כי כיום מציעה חברה בריטית גרסה חשמלית לסמארט, אם כי היא מוצעת רק בליסינג.

 

ואם בכל זאת רוצים לחסוך יותר? בסמארט מציעים גרסת דיזל בנפח 0.8 ליטר, עם הספק ששודרג מ-41 ל-45 כ"ס ותצרוכת דלק של "30 ק"מ לליטר - ופחות". כל המנועים מצוידים בשלושה צילינדרים בטור ובתיבת חמישה הילוכים רובוטית. הפעם, מבטיחים הגרמנים, התיבה תעבוד כראוי. נחכה ונראה.

 

קופה או קבריולה

 

בסמארט מבטיחים גם שהפור-טו החדשה תהיה מוצלחת יותר מבחינה דינמית, עם שיפור לנוחות ולהתנהגות הכביש. לכל מקרה, מערכת בקרת יציבות (ESP) תמשיך להיות תקנית בכל הגרסאות. עוד בבטיחות, תוצע הפור-טור עם שתי כריות אוויר ו-ABS. מי שיחפוץ בכך, יוכל להזמין שתי כריות אוויר צידיות בתוספת תשלום.


 

כמו בעבר, הקטנטנה של סמארט תוצע בשתי גרסאות מרכב ושלוש רמות גימור. אלו יהיו קופה או קבריולה, שהפעם תצויד בגג בד חשמלי לחלוטין. גג זה ניתן לפתיחה וסגירה בכל מהירות נסיעה, וניתן לקבע אותו בכל מצב לפי רצון הנהג.

מי שמעדיף גג קשיח, ישמח לבטח לגלות כי הפעם תוצע הקופה עם גג פנורמי שקוף וחישוקים קלים ברמות הגימור הבכירות - Pulse (דופק) ו-Passion (תשוקה). גרסת הבסיס, ה-Pure (טהור), תמשיך להגיע עם חישוקי ברזל וגג רגיל.

 

הפורט-טו החדשה תוצע באירופה החל באפריל 2007, רגע לאחר לתערוך הופעה חשובה ראשונה בתערוכת ז'נבה (מרץ). ומה עם גרסת בראבוס ספורטיבית? אל חשש, זו תצטרף להיצע בסתיו 2007. לפי מרצדס, הסמארט החדשה צפויה לזכות לתמחור זהה לדגם הנוכחי, מה שעשוי להיות חדשות טובות באירופה אך לא כל כך בישראל. בשוק המקומי סבלה סמארט מתג מחיר גבוה מאד, שהוביל בסופו של דבר להשעיית היבוא.

 

אז מה איתנו?

 

שאלנו את חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, מה עתידה של הקטנטנה בישראל. לדבריהם, נציגי היבואנית נמצאים בימים אלה במשא ומתן עם מרצדס בנוגע לשיווק המכונית. בשלב זה לא ידוע מה יהיו תוצאותיו, כשהשאיפה כמובן היא לשווק את המכונית בישראל - אך לא בכל מחיר.


סמארט פור-טו - ישן מול חדש

סמארט פור-טו - ישן מול חדש
  סמארט 2007 סמארט 1998
אורך 269.5 ס"מ 250 ס"מ
רוחב 156 ס"מ 151.5 ס"מ
גובה 154 ס"מ 155 ס"מ
בסיס גלגלים 187 ס"מ 181 ס"מ
מנוע 1.0 ליטר, 3 צילינדרים 0.7 ליטר, 2 צילינדרים, טורבו
הספק מרבי 71 כ"ס 61 כ"ס
מומנט 9.4 קג"מ 9.7 קג"מ
מהירות מרבית 145 קמ"ש 135 קמ"ש
תצרוכת דלק ממוצעת 20 ק"מ לליטר 20 ק"מ לליטר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמארט פור-טו החדשה. פרצוף ערמומי
תא הנוסעים בגרסה הפשוטה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים