עוד קרוס-אובר לאוסף: קאיה קיו
יצרנית הרכב הקוריאנית תחשוף מכונית תצוגה חדשה בתערוכת דטרויט בחודש הבא. ותנחשו מה - היא תהיה קרוס-אובר כמו שהאמריקנים אוהבים
קאיה הודיעה על כוונתה לחשוף מכונית תצוגה חדשה בתערוכת הרכב השנתית של דטרויט, הנחשבת לגדולה ולחשובה באמריקה. לתערוכה זו משמעות גם מבחינה תדמיתית, עקב התרחשותה בעיר ממנה פועלות שלוש יצרניות הרכב האמריקניות הגדולות - קרייזלר, פורד וג'נרל מוטורס.
המכונית החדשה, שבשלב זה נחשפה באיור לא מאד מחייב, תכונה בשם קיו (Kue). לא ברור אם מדובר במשחק מילים על המילה "Cue" (רמז) באנגלית, או שיש לכך פירוש אחר. מה שכן ידוע, הוא שהמכונית החדשה תצטרף לצונאמי דגמי הקרוס-אובר, ההגדרה הכי מעורפלת (והכי חמה) כיום בתעשיית הרכב בכלל, והאמריקנית בפרט.
קאיה קיו. קומפקטית מבחוץ, גדולה מבפנים
מה זה קרוס-אובר? על קצה המזלג, לקטגוריה זו נכנסות מכוניות המשלבות מאפיינים ממספר קטגוריות. למשל עיצוב ספורטיבי עם סממני שטח, רכב שטח עם יכולת כביש של מכונית (ועבירות בהתאם), ועוד. הקיו, מסבירים בקאיה, תציע הנאה מנהיגה (יכולת ספורטיבית) בשילוב יכולת שטח. לדברי הקוריאנים, המטרה היא להעניק לנהג הנאה במקום לפתות אותו בכושר העמסה או גרירה יוצאי דופן.
הקיו מציעה בסיס גלגלים נדיב למדי של 290 ס"מ, ואורך כללי של 472 ס"מ הנחשב לקומפקטי בארצות הברית. מידת חישוקי הגלגלים שלה, אם תהיתם, תעמוד על "22 שנחשבו עד לפני מספר שנים לדימיוניים, וכיום מפארים מספר מכוניות סדרתיות.
מלבד זאת ממעטים בקאיה בפרטים על הקיו, כך שכדי לדעת איזה מנוע יש לה ומה הביצועים, לפחות בתיאוריה, נצטרך להמתין עד לתערוכת דטרויט. מהאיור שהוצג קשה גם להעריך האם מדובר ברכב בעל מרכב שלוש או חמש דלתות. בכל מקרה, הקוריאנים מדגישים כי הקיו לא מתוכננת לייצור, אך ייתכן ובעתיד "תהווה השראה לדגמים סדרתיים".