רולס רויס מציגה: יוקרה, במלוא תפארתה
אנחנו יודעים שאין לכם מספיק כסף בשבילה. אבל בכל זאת חשבנו שתתעניינו במכונית הקבריולה היקרה והמפוארת בעולם: רולס רויס פנטום דרופהד קופה
תערוכת דטרויט 2007, שתתקיים בין ה-13 ל-21 בינואר הקרוב, תהווה במה להצגתה של מכונית יוצאת דופן. לא בגלל שיימכרו ממנה מספר יחידות גבוה במיוחד, לא מכיוון שהיא הגיונית או מוצעת במחיר השווה לכל נפש. נהפוך הוא. רולס רויס פנטום דרופהד קופה (Rolls Royce Phantom Drophead Coupe), היא התגלמות היוקרה במלוא תפארתה. גדולה, עשירה, עשויה מהחומרים הטובים ביותר. ולחלוטין מוגזמת.
עם אורך של 561 ס"מ מסמל "רוח האקסטזה" מלפנים, ועד ליחידות התאורה הקטנות מאחור, הדרופהד קופה היא ממכוניות הקבריולה (גג נפתח) הגדולות ביותר בעידן המודרני. בסיס הגלגלים, 332 ס"מ, קצר ב-25 ס"מ מזה של פנטום סגורה אך עדיין חריג בנוף פתוחות הגג. כמו אחותה הסגורה, עליה היא מבוססת, הדרופהד קופה מונעת באמצעות יחידת V12 עם 48 שסתומים, בנפח 6.7 ליטר. מנוע זה מספק 460 כ"ס ו-73.4 קג"מ ב-3,500 סל"ד, מהם זמינים 55 קג"מ כבר ב-1,000 סל"ד.
יוקרה כפי שניתן רק לדמיין. רולס רויס פנטום דרופהד קופה
וכך, למרות שהמשקל זינק ב-125 ק"ג נוספים לעומת הסדאן ל-2,620 ק"ג, הביצועים נותרו זהים. 5.9 שניות נזקקות למיאוץ הקלאסי שבעל הדרופהד קופה ככל הנראה לעולם לא ינסה, והמהירות המרבית עודנה 240 קמ"ש.
עיצוב הקבריולה הגדולה שואב אמנם השראה מהפנטום המוכרת, שאפילו ביקרה לרגע קט בישראל, אך ברולס רויס מבטיחים כי אין חלקים משותפים מבחינה זו. לדברי איאן קמרון, המעצב הראשי, הדרופהד קופה זכתה לעיצוב חדש שתוכנן כמעט מהתחלה. הדימיון הוא פועל יוצא של מסורת המותג, שמכתיבה שלל פרטים - בראשם סבכת המתכת הענקית מלפנים וכמובן רוח האקסטזה, סמל רולס רויס שגם יודע להתקפל ולהיעלם. הוא יוצע בדרופהד קופה לא רק בגוון המתכת הטבעי, אלא גם בכסף או זהב לפי בחירת הלקוח, והבריטים מתגאים בכך שהגברת מפורטת מבעבר תודות לתכנון ממוחשב.
אחד מפריטי העיצוב הבולטים במכונית היוקרה החדשה הם יחידות התאורה, מסוג LED שהולך וצובר תאוצה בתעשיית הרכב, בדרך-כלל מאחור. ברולס רויס מבטיחים כי בתכנון החרטום המאסיבי הושם דגש גם על ידידותיות כלפי הולכי רגל, שעשויים למצוא עצמם במפגש לא רצוי עם המכונית. פרט נוסף, ולחלוטין יוצא דופן, הן דלתות שנפתחות הפוך (ומכונות גם "דלתות התאבדות", בשל נטייתן להיפתח במכוניות של ראשית המאה הקודמת). המטרה המוצהרת - ליצור קשר בין הקבריולה ללימוזינה, ולשפר את הגישה ליושבים מאחור. ותודו, שזה פשוט גימיק משובח.
מבחר אינסופי
הפנטום דרופהד קופה תוצע במבחר כמעט בלתי נגמר של אבזור, מרביתו בתוספת תשלום לפי רצון הלקוח. בין היתר ניתן לציין מצלמה לנסיעה לפנים, שנועדה להפחית אזורים מתים בשדה הראיה. יש דלת פיקניק אחורית שאפשר לשבת עליה (כמו בסיטרואן C3 פלוריאל). כל לקוח יידרש לבחור בין תשעה גוונים למרכב, ושישה גווני גג בד (העשוי מחמש שכבות, כולל קשמיר - אם תהיתם). וכאן לא נגמר כאב הראש. צריך להתאים גם 10 גווני וסוגי עור לתא הנוסעים, ושישה סוגי וגווני עץ.
כיסוי גג הבד יוצר מעץ טיק, המשמש בספינות תודות לעמידותו בפני לחות וחוזקו. אלן שפרד, מעצב הפנים של הדרופהד קופה, מסביר שהשימוש בטיק בוצע בחלקו כדי לקבל רושם לפיו מדובר בחלק שיוצר בעבודת יד לפני 10 דקות. עד כדי כך מחמירים ברולס רויס על ההקפדה בפרטים.
וכאן אנחנו מגיעים לשאלת השאלות, זו שמציבים רק מי שאין להם מספיק כדי לקנות רולס רויס. כמה תעלה אחת ממכוניות הקבריולה היקרות בעולם? ובכן, מכיוון שאתם סקרנים, לא נחזיק אתכם במתח. שני מיליון, מאה וחמישים אלף שקל. זהו הסכום שעומד ביניכם, לבין חווית נהיגה מעולם שמעטים זוכים לבקר בו. מדובר בכ-300,000 שקל יותר מהפנטום הרגילה, וזה כמובן לא כולל מיסים, משלוח או תוספות. כך שאת הסכום הסופי - יותר מפי שניים מכך - ניתן לכם לנסות ולדמיין בעצמכם...