מטרו רייל מבקשת צו שיעצור מתן הזכיון הרכבת הקלה
הקבוצה שהפסידה במכרז מבקשת מבית המשפט לעצור את החתימה על הסכם הזיכיון ולאפשר לה לעיין במסמכי המכרז על מנת לבחון את התייחסות ועדת המכרזים להשלכות הסביבתיות והבטיחותיות של שיטת הכרייה שהציעה הקבוצה הזוכה MTS בראשות אפריקה ישראל. מטרו רייל בוחנת אפשרות להגיש תביעה לביטול תוצאות המכרז
קבוצת Metro Rail שהפסידה במכרז הרכבת הקלה בתל אביב עתרה ביום חמישי האחרון לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל-אביב לקבלת צו ביניים להשהיית החתימה על הסכם הזיכיון להפעלת הרכבת.
Metro Rail הכוללת את שיכון ובינוי של שרי אריסון, אשטרום, Zublin (גרמניה), אלסטום (צרפת), Conex (צרפת) ו- Vinci (צרפת) טוענת כי ועדתה המכרזים מתעלמת, מאז ההכרזה על הזוכה, מבקשתה של מטרו רייל לעיין במסמכי המכרז, בפרוטוקולים, בהצעה הזוכה ובדו"חות שעמדו לנגד עיניה של ועדת המכרזים שעה שקיבלה את החלטתה. הקבוצה טוענת שגם מהמסמכים שכן הועברו לידיה הושמטו במכוון פרטים רלוונטיים רבים.
הדרישה לעיון במסמכי המכרז נובעת מרצונה של Metro Rail לבחון את התייחסותה של ועדת המכרזים לטענות האקולוגיות שמעלה הקבוצה כנגד שיטת הכרייה של הקבוצה המתחרה, אשר לטענתה עלולה לגרום לנזק חמור לאקוויפר החוף ולזיהום מי התהום. לטענת הקבוצה, שיטת הכרייה המוצעת על ידי MTS, איננה מתאימה לתנאים האקולוגיים של איזור תל-אביב ועלולה לגרום לתזוזות של הקרקע וליציבות מבנים.
שוקלים ערעור על תוצאות המכרז
ל- ynet נודע כי Metro Rail מבקשת לבחון את התייחסותה של הועדה לעניינים אלה לצורך בחינת האפשרות להגשת עתירה לביטול תוצאות המכרז.זו איננה הפעם הראשונה שהקבוצה מעלה טענות כנגד הטכנולוגיה של הקבוצה המתחרה והתנהלות הועדה. כבר ביום ההכרזה, כמה שעות לפני פירסום התוצאות, פנתה Metro Rail במכתב לוועדת המכרזים בטענה כי הועדה מתעלמת מהשלכות הסביבתיות ומהפגיעה הצפויה במשק המים. הקבוצה טענה בזמנו כי הוועדה מנהלת מירוץ להכרזה על הזוכים לפני תום השנה האזרחית, תוך התעלמות מפניות שהופנו אליה ומחוות דעת של מומחים, במקום לקחת את הזמן הדרוש לקבלת החלטה מושכלת.
במכרז להפעלת ה"הקו האדום" של הרכבת בקלה בתל-אביב לאורך 22 ק"מ, מפתח תקווה עד בת ים, זכתה קבוצת MTS המורכבת מאפריקה ישראל, אגד, CCECC (סין), סורס דה קוסטה (פורטוגל), סימנס (גרמניה), ו- HTM (הולנד).
הרכבת הקלה. סכנה סביבתית?
מומלצים