שתף קטע נבחר
 

פורד בהפסדי ענק: 12.7 מיליארד דולר בשנה

יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב סבלה ב-2006 מההפסד הגדול בתולדותיה - 12.7 מיליארד דולר, כמעט כפליים מה"שיא" הקודם. מה יהיה הסוף?

יצרנית במסלול התרסקות. פורד, מי שהמציאה את השימוש בפס הייצור לרכב, וחוללה מהפכה היסטורית עצומה עם הטמעת השימוש ברכב פרטי גם ברבדים הפחות אמידים של האוכלוסיה, הודיעה על הפסד של 12.7 מיליארד דולר ב-2006. מדובר בהפסד הגדול בתולדות הקונצרן, שהוקם לפני יותר מ-100 שנה. אגב, בפעם הקודמת שנרשם משבר משמעותי, לפני 14 שנה, מדובר היה ב-7.39 מיליארד דולר. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

 

לפי נתונים שפרסמה פורד בסוף השבוע, רק ברבעון האחרון של 2006 עמד ההפסד המפלצתי על 5.8 מיליארד דולר. זאת בשל תוכנית התייעלות מקיפה עליה הוחלט אצל היצרנית. במסגרתה מתוכננים פיטורי לא פחות מ-45,000 עובדים עד 2009 (מרביתם כבר שוחררו ללשכת התעסוקה), יחד עם סגירת 16 מפעלים.


פורד בקיפאון (צילום: איי פי)

 

אלא שהסיבה למשבר אינה רק בעיות יעילות. בפורד - כמו בג'נרל מוטורס המפסידה אף היא - לא נערכו נכון למשבר הדלק שהעלה את מחירי הבנזין, ולקמפיין הסביבתי שהבריח את הלקוחות מרכבי שטח ענקיים וטנדרים, למכוניות קומפקטיות וחסכוניות יחסית. ובזמן שטויוטה והונדה קוצרות את פירות ה"בריחה", בפורד נאלצו לקצץ את הייצור כדי לנסות ולצמצם הפסדים. מלאי ענק של מכוניות, לפעמים בנות שנה ושנתיים, עדיין מחפש בית חם.

 

אופטימיות זהירה

למרות המספרים הקשים, מהרעים שידעה תעשיית הרכב האמריקנית מאז ומעולם, בפורד עדיין לא מרימים ידיים. אלן מולאלי, לשעבר מראשי בואינג וכיום מנכ"ל פורד, הביע אופטימיות והבטיח כי תוכנית ההתייעלות מוכיחה את עצמה.

 

מולאלי, שהתמנה לתפקיד לאחרונה כמחליפו של ביל פורד (צאצא של מקים היצרנית), הבטיח בשיחה עם משקיעים כי התוכנית תעביר את פורד לרווח כמתוכנן, בשנת 2009. המשרה שלו - כמי שהגיע על תקן "מושיע" לא פחות מ"מנכ"ל" - תלויה בהצלחה הזו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד אינטרספטור - עתיד טוב יותר?
המנכ"ל, אלן מולאלי
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים