אושרו תקנות התדלוק בגז
ועדת הכלכלה אישרה הצו להפעלת כלי רכב באמצעות גז בישול כיום מונעות בגז כ-6,000 מכוניות, מחציתן נוסעות ללא תקן מאושר
ועדת הכלכלה אישרה צו הפעלת כלי רכב בגז בישול (גפ"מ, גז פחמימני מעובה.( הצו הוא חלק מהמהלכים לקראת מעבר לשימוש במוצרי דלק נקיים לתחבורה, ותואם את ההנחיות האירופיות לרמת הפליטות המוגדרות בתקן יורו .4 חברות הגז הקטנות הביעו התנגדות לאישור הצו בטענה כי הוא פוגע ביכולת שלהן לייבא ולשווק אותו. אילן מירון, סמנכ"ל הנדסה בחברת פזגז, טען כי רכבי 2007 שירצו לתדלק בתקן החדש עלולים להיתקל בבעיה, שכן משרד התחבורה לא מוכן להשלים רישום כלי רכב בגלל שהם אינם עומדים בתקן החדש .
מנתונים שהוצגו לוועדה עולה כי כיום מונעות בגז כ-3,000 מכוניות מאושרות תקן, ועוד כ-3,000 מכוניות שהתקן לפיו הן נוסעות לא אושר. יו"ר הוועדה, ח"כ משה כחלון, אמר כי "עולה מצוקה אמיתית של החברות הקטנות, אך אסור להשתמש בצו כבן ערובה. הוועדה תקיים בקרוב דיון מקיף שמטרתו קידום התחרות בענף הגפ"מ".
מאות בעלי מכוניות, שביקשו לאחרונה לבצע לרכבם הסבה לגז, אך לא יכלו לעשות זאת משום שלגפ"מ לא היה תקן יורו ,4 יוכלו להתחיל בימים הקרובים בהתקנת המערכות. בחטיבת הנעת רכב בדלקים אלטרנטיביים שבאיגוד לשכות המסחר מעריכים כי עד סוף 2007 יותקנו מערכות כאלה בכ-6,000 כלי רכב נוספים.
כיום פועלות בארץ רק כ-30 תחנות לתדלוק בגז. הצפי לסוף שנת 2007 עומד על כ-50 תחנות נוספות לפחות, כשבתקופה הקרובה צפויות להיפתח תחנות באילת ובדימונה. עלות התקנת מערכת ההסבה לגז בכלי רכב פרטי היא 8,000-7,000 שקל. עלות ליטר גז עומדת על כ-50% ממחיר הבנזין בהשוואה תקופתית.