שתף קטע נבחר

בדיקה: רוב סניפי הבנקים אינם נגישים לנכים

רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים, אמר כי היערכות הבנקים לנגישות ראויה לציון. גם בעמותת נגישות לישראל חילקו לבנקים מחמאות. אלא שרוב הבנקים והכספומטים עדיין אינם נגישים לנכים - הם עוד עובדים על זה

"היערכות הבנקים לנגישות ראויה לציון". כך אמר רוני חזקיהו, המפקח על הבנקים, בכנס כלכלי "על בנקאות ונגישות" שנערך בשבוע שעבר בהרצליה, והוסיף שיבדוק שהתהליך אכן מתמשך. תקנות בנושא אמורות להיקבע בתוך שנה ולהיות מיושמות תוך 6 שנים במערכת.

 

אבל למרות המחמאות שחלק לבנקים המפקח, רוב הבנקים והכספומטים אינם נגישים לנכים, הנאלצים להיעזר באחרים בבואם לבנק. עם זאת ניכרת מגמה של שיפור והבנקים משקיעים עשרות מיליוני שקלים בשדרוג הסניפים.

 

בבנק הפועלים: למעלה מ- 30 סניפים מתוך 250 סניפים הם עם נגישות לנכים. בבנק לאומי 60 סניפים מתוך 235 כבר קיבלו את אות "נגישות ישראל" או שנמצאים בתהליך קבלת האות. בבנק הבינלאומי: מעל 20 מתוך כ-80 נמצאים בשלבים סופיים של הנגשה, חלקם כבר נגישים.

 

בבנק דיסקונט: 89 מתוך 120 סניפים נגישים לנכים בכסא גלגלים - כלומר כ-75% מסניפי הבנק נגישים. מבנק מזרחי-טפחות לא נמסר המספר של הסניפים הנגישים לנכים.

 

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות לישראל אמר כי "הבנקים בישראל מובילים את מהפכת הנגישות, הבנקים לא ממתינים לתקנות אלא פשוט משפרים את הנגישות ואת איכות חיי הנכים. הבנקים פועלים בנמרצות ומשדרגים עשרות סניפים בשנה, והתמונה הכללית נראית חיובית".

 

אז נכון - יש מגמת שיפור והבנקים עובדים על זה במשנה מרץ. אבל להזכירכם - אנחנו נמצאים בשנת 2007 והשיפור היה אמור להיות כבר מזמן. כי בסך הכל, הנכים הם לקוחות בדיוק כמו כל אחד ואחת מאיתנו, משלמים עמלות ודמי ניהול, וומגיע להם יחס ונגישות שווה.  

  

ומה אומרים הבנקים?

 

מבנק הפועלים נמסר, כי "בבנק הפועלים קיימת מודעות לצרכים של אנשים עם מוגבלות, והבנק מבצע בשנה האחרונה, בשיתוף עמותת נגישות ישראל, מהלך מקיף של התאמת עשרות סניפים לאוכלוסייה הזו ואף קיבל "אות נגישות ישראל" לסניפים ולאתר האינטרנט".

 

הכוונה היא לבצע בהדרגה התאמה כזו בכל סניפי הבנק. המהלך כולל התאמת דרכי גישה נוחות, עמדות שירות המותאמות לאנשים עם מגבלות שונות, כולל אבזרים טכנולוגיים לשימוש כבדי שמיעה, שירותי נכים תקניים וכדומה.

 

מבנק לאומי נמסר, כי "ראוי לציין כי לאומי היה הראשון בישראל שקיבל את אות "נגישות ישראל", הנגיש עד עתה כ-60 מסניפיו לטובת ציבור זה ועתיד לסיים את הנגשת כל סניפיו לאנשים עם מוגבלויות בתוך כשנתיים. לאומי היה ועודנו הראשון שהשיק כספומט מיוחד לעיוורים ולאנשים עם מוגבלויות".

 

מבנק מזרחי-טפחות נמסר כי "בתחום הנגישות לנכים, אנחנו מודעים היטב לנושא ועושים כל הזמן מאמץ לשפר את הנגישות. בכל סניף שעובר שיפוץ - ניתן מענה לנושא החשוב הזה".

 

מהבנק הבינלאומי נמסר כי "מזה כשנתיים הבינלאומי פועל בשיתוף ובהדרכת עמותת נגישות ישראל כאשר המטרה היא להנגיש את סניפי ומתקני הבנק לכלל האוכלוסייה. כיום למעלה מ-20 סניפים נמצאים בהליכי הנגשה מתקדמים כאשר חלקם כבר נגישים. יתר הסניפים יונגשו והתהליך יסתיים תוך כ-5 שנים. גם מכשירי הסניפומט שלנו עוברים תהליך דומה וכיום כל המכשירים החדשים נבנו כשהם מותאמים לצרכי נכים".

 

מבנק דיסקונט נמסר, כי "הבנק מייחס חשיבות רבה לשיפור השירות לאוכלוסיית הנכים. למרות שטרם הותקנו התקנות המחייבות בנושא הנגישות  דיסקונט פועל להפוך את סניפיו לנגישים לבעלי מוגבלויות (ולא רק לנכים על כסאות גלגלים). בנושא התאמת הנגישות לשירות, דיסקונט נערך להנגשת המידע לבעלי מוגבלויות בשיתוף עם יועצי הנגישות של עמותת "נגישות ישראל". לאחרונה חנך הבנק את סניף "מגדל סונול" בת"א שתוכנן ונבנה בהתאמה מלאה להנגשת השירות לנכים. סניף זה זכה ב"אות נגישות ישראל".

 

"זאת ועוד, כל מכשירי הכספומט והמשובים בדיסקונט נושאים את התקן הבנלאומי ADAD אשר עונים לדרישות בעלי המוגבלויות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יהונתן צור
כספומט לעיוורים של בנק לאומי
צילום: יהונתן צור
מומלצים