שתף קטע נבחר

 

מהפכה צרכנית בדרך: זכות ביטול על כל עסקה

שר התמ"ת אלי ישי החליט כי יש לקבוע מדיניות של זכות ביטול כללית על כל עיסקה, הכוללת חובת החזרת כסף לצרכן בעקבות הביטול

האם אנו עומדים בפני מהפכה צרכנית חדשה מבית היוצר של משרד התמ"ת? אם זה תלוי בשר אלי ישי, אז בהחלט כן.

ישי החליט כי יש לקבוע מדיניות של זכות ביטול כללית על כל עיסקה בין עוסק לצרכן, בין אם מדובר במכירת נכס או במכירת שירות, גם אם הוא לתקופה קצובה. זכות הביטול לא תחול על מוצרי מזון, תרופות, הלבשה תחתונה ומוצרים הניתנים להקלטה ושיעתוק.

 

השר ישי החליט על כך לאחר ישיבה שקיים אתמול (א') עם הגורמים המקצועיים במשרדו בשאלה של מתן זכות ביטול כללית בעסקאות צרכניות וחובת החזרת כסף לצרכן בעקבות הביטול.

 

על פי הדין הקיים אין כיום זכות ביטול כללית לצרכן אלא בעסקאות ספציפיות בחוק הגנת הצרכן, שהן עסקת מכר מרחוק, עסקה ברוכלות ועסקה בדירות נופש. בנוסף, על פי הדין הקיים היום יש לעוסק שיקול דעת מוחלט לקבוע במקום עיסקו מהי מדיניות החזרת המוצר, אם בכלל.

 

מספר העסקים הקובע מדיניות של חזרת כסף עקב ביטול עיסקה הינו מועט ביותר, וקיים במספר רשתות וחנויות מועט. ישנם אף עסקים שאינם מאפשרים ביטול עסקה כלל, גם לא תמורת זיכוי.

 

לדברי ישי, אחת מהזכויות החשובות לצרכן הינה זכות ביטול של עיסקה אף ללא עילה בדין. עוד אמר השר, בהינתן זכות הביטול אין להסתפק במתן זיכוי - אלא על העוסק להשיב לצרכן את כספו.

 

השר אלי ישי החליט טרם קביעת תקנות בנושא לקיים דיון הן עם ארגוני הצרכנים והן עם ארגוני העוסקים למיניהם, על מנת לשמוע את עמדתם בנושא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישי. "אחת הזכויות החשובות"
צילום: גיל יוחנן
צילום:  יריב כץ
בחנות. אפשר להחזיר?
צילום: יריב כץ
מומלצים