מוצר המזון הנמכר בישראל: חלב תנובה עם פקק
נתוני אי. סי נילסן: החלב בקרטון החליף את החלב המסובסד בשקית כמוצר הנמכר ביותר בישראל ב-2006. טרנד הבריאות מוכח רשמית - בשנה שעברה הציבור קנה יותר משקאות פרוביוטיים ופחות קפה וקוקה קולה
חלב תנובה בקרטון הוא המוצר המזון הנמכר ביותר המוביל מבין 20 המוצרים הנמכרים ביותר בתחום המזון והמשקאות בישראל. במשך שנים רבות ניצב החלב עם הפקק במקום השלישי בדירוג ובשנת 2006 הוא עלה למקום הראשון על חשבון החלב עם השקית, שירד למקום השני בדירוג. הסיבה לעלייה בצריכה נעוצה בנוחות הפתיחה של הקרטונית ביחס לשקית. כך עולה מנתוני אי. סי נילסן שהוצגו בכנס השנתי שערכה החברה. יצוין שהדירוג הוא על פי נתונים כספיים.
20 המוצרים המובילים על פי נילסן
הדירוג מראה עוד, כי בשנת 2006 הציבור הישראלי רכש יותר מוצרים בריאותיים. כך עלה מעמדם של המים המינרליים והקוטג', וירד מעמדם של הקפה והקוקה קולה. שלושה מוצרים יצאו מדירוג ה-20 המובילים: קפה נמס עלית בפחית - ירד מהמקום ה-14 בשנה שעברה למקום ה-21 השנה, קפה טורקי עלית 100 גרם - ירד מהמקום ה-12 למקום 31, וקוטג' טרה 3% - ירד מהמקום ה-18 בשנה שעברה למקום 39 השנה.
תנובה מככבת
על פי הדירוג, מבין עשרת המוצרים המובילים, לתנובה יש ייצוג של שישה מוצרים: חלב עם פקק 3% שומן, חלב בשקית 3%, חלב בשקית כשר למהדרין 3%, גבינת קוטג', גבינת עמק במשקל וחלב מועשר. עוד בעשירייה הפותחת: קוקה קולה, מים מינרליים מתוצרת עין גדי ומתוצרת מי עדן, וקוטג' 5% של שטראוס. מבין 20 המוצרים המובילים - 10 מוצרים של תנובה.
מוצרי מזון חדשים שנכנסו לדירוג 20 המוצרים המובילים הם אקטימל של שטראוס, סוכר לבן של סוגת (שנכנס לדירוג עקב עליית מחיר חומרי הגלם) וגבינה לבנה 750 גרם של תנובה. מוצרי מזון נוספים שנכנסו לדירוג 20 המוצרים המובילים הם ביצי תנובה 12 יחידות, גבינה לבנה 5% תנובה 500 גרם, חלב טרה בשקית 3% שומן, מארז שמינייה של קוקה קולה, גבינה צהובה גלבוע במשקל, גבינת עמק לייט ארוזה וחלב יטבתה עם פקק 3% שומן.