שתף קטע נבחר
 

מוותרת על הצווארון הכחול

אופל מציגה בתערוכת ז'נבה את ה-GTC, מכונית תצוגה שרומזת על העתיד (היוקרתי) של הווקטרה ושל המותג כולו. פולקסווגן פאסאט ופורד מונדיאו - מאחוריכן!

כל יצרנית שמכבדת את עצמה, מציגה בשנים האחרונות "עידן עיצוב חדש". למה? כי ללקוחות נמאס ממכוניות משעממות והם רוצים שיפתיעו אותם. ומאחר שהדרישה לריגושים הופכת תכופה יותר ויותר, נאלצות יצרניות הרכב להציג "עידן חדש" כמעט בכל דור של מכוניות. ולכן אופל, שרק בתחילת המילניום הציגה קו עיצוב מקורי עם הווקטרה החדשה ושלל תוצרי הלוואי שלה (כמו הסיגנום למשל), נאלצת לרענן את פניה שוב. התוצאה: מכונית תצוגה חדשה, העונה לשם GTC ונחשפת ממש כעת בתערוכת ג'נבה.


איפה הווקטרה? אופל GTC (צילום: רועי צוקרמן)

 

"ה-GTC מסמנת את הפרק הבא בזהות העיצובית של אופל", כך מצהיר בריאן נסביט, מנהל מחלקת העיצוב של ג'נרל מוטורס-אירופה, בעלת הבית של אופל. מאחורי אמירה שחוקה זו, מסתתרת למעשה הווקטרה הבאה, שצפויה להגיע לאולמות תצוגה באירופה לקראת אביב 2008. אולם, מלבד רמזים (כנראה כבדים למדי) לגבי עיצובה של הווקטרה, ה-GTC נושאת את הגנים של כל המכוניות העתידיות של אופל.

 

ומה יש בגנים האלו? כמו מרבית היצרניות – כמו פולקסווגן בשנות התשעים ופורד בימים אלה ממש – מנסה אופל לשדרג את תדמיתה ולעלות לכיתה יוקרתית יותר. ולכן, העיצוב של ה-GTC נועז ואופנתי יחסית. אין כאן שום ניסיון להיות צנוע – מה שמסביר את החרטום הכוחני, הקימורים המחודדים והבחירה דווקא בתצורת קופה ספורטיבית. כמובן שהשדרוג ממשיך בתא הנוסעים, שמציע הרבה עור, אלומיניום ואפילו שנהב ומחוונים שנוצצים באור יקרות.


שמישהו יסגור כבר את תא המטען (צילום: רועי צוקרמן) 

 

פרקטיים הרבה יותר מהשנהב והאלומיניום הם ארבעת המושבים ניתנים לקיפול והזחה בשלל כיוונים ותנוחות. שיטת קיפול המושבים של אופל, FLEX, שהחלה את דרכה בדור הראשון של המיניוואן זאפירה, מגיעה גם ל-GTC תחת השם FLEX4. את שני המושבים האחוריים – ה-GTC מציעה מקום לארבעה נוסעים בלבד – אפשר לקפל באופן חשמלי ובכך להגדיל את נפח תא המטען מ-500 ל-1,020 ליטרים. מצוין אם אתם מתכננים להעביר ארון קבורה, קצת מיותר אם כל מה שיש לכם לסחוב הם שני סלי קניות ועגלת תינוק.

 

קצת יותר מעניין מסידורי הישיבה הוא המנוע  (V6 בנפח 2.8 ליטרים, 300 כ"ס) וההנעה הכפולה ה"חכמה", שלטענת אופל אמורה לספק לנהג תחושה של מכונית בעלת הנעה אחורית. האם משהו מכל זה יגיע לווקטרה הבאה? סביר מאוד להניח שכן: המנוע מבוסס על יחידת כוח מוכרת היטב של GM וגם ההנעה הכפולה צפויה למצוא את דרכה לקו הייצור.


וכך זה נראה מבפנים (צילם: רועי צוקרמן)

 

מה עוד אפשר ללמוד על הווקטרה הבאה מה-GTC? מכונית התצוגה מבוססת על הפלטפורמה של המכונית הסדרתית העתידית, מה שאומר שמידותיה יהיו דומות: אורכה 483 ס"מ (תוספת של 22 ס"מ לעומת הווקטרה הנוכחית), רוחבה 186.7 ס"מ (תוספת של 6.7 ס"מ), גובהה 143.2 ס"מ (נמוכה ב-2.8 ס"מ) ובסיס הגלגלים ארוך ב-3.7 ס"מ. תהיתם מה מסמלים ראשי התיבות GTC? הם Grand Turismo Coupe. זהו, שלא תגידו שלא ידעתם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי ביקש שנהב?
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים