וולוו XC70 - מעודן יותר
יצרנית הרכב השוודית מעדכנת בתערוכת ז'נבה את היצע הכביש-שטח שלה, עם אחות קטנה ל-XC90 המצליח. לא לכיבוש מעלות, כן להסעות לחוגים
וולוו ממשיכה לחדש את היצע הדגמים. למרות הצרות של חברת האם פורד, שבקושי גומרת את החודש, משתדלת היצרנית השבדית לצעוד בכל זאת קדימה, ומציגה בתערוכת ז'נבה את XC70 החדשה, דור שני לסטיישן-שטח ואחות קטנה (בערך) לאחת המכוניות היותר-מצליחות בהיסטוריה של וולוו, ה-XC90.
המתכון נשאר זהה: מכונית סטיישן מוגבהת, בעלת הנעה כפולה וקצת קוסמטיקה "קרבית". התוצאה לא אמורה לכבוש את הנגב הישראלי, אבל עבור עקרות בית נואשות מקונטיקט, זה אמור להספיק. ה-XC70, המבוססת על ה-V70 החדשה (שמוצגת לצדה בז'נבה), מציעה שני מנועים בלבד, שניהם מוכרים לנו היטב: טורבו-דיזל בנפח 2.5 ליטר (185 כ"ס) ובנזין בנפח 3.2 ליטר (238 כ"ס). גרסת הדיזל מוצעת עם תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית, גרסת הבנזין מגיעה עם תיבה אוטומטית בלבד. מערכת ההנעה הכפולה מצוידת במצמד מרכזי מבוקר מחשב, שמחלק את הכוח בין הסרנים לפי דרישה.
ובקרת גלישה במדרגות, יש? וולוו XC70 (צילום: רועי צוקרמן)
מי שיתעקש לרדת מהכביש, יגלה שה-XC מצוידת בבקרת גלישה במדרון (HDC), המאטה את המכונית למהירות זחילה ללא התערבות הנהג. בנוסף, וולוו גאה לספר שזוויות מרכב ה-XC שופרו, ומרכב הגחון מציע 21 ס"מ מרשימים, לפחות לרכב שאינו ממשפחת ה-SUV הגדולים. מי שיבחר להישאר על הכביש, ישמח לדעת שהסטיישן-שטח קיבלה את מערכת השלדה האקטיבית (4C), שמציעה שלושה מצבי כיול לבולמים: נוחות, ספורט ו"מתקדם".
נראה לנו מוכר, העיצוב הזה (צילום: רועי צוקרמן)
שליח ynet לתערוכת ז'נבה, רועי צוקרמן, מספר כי במפגש ראשון פנים-אל-פנים עם ה-XC, ניכר שיפור עצום בתא הנוסעים וכי העיצוב החיצוני פחות קשוח מבעבר, אך יפה ומסוגנן יותר. תא הנוסעים גם מרווח מבעבר, ומציע מרווחי רגליים, ברכיים וכתפיים משופרים. כצפוי בוולוו, הבטיחות אינה נזנחת: ה-XC מצויד בכל המערכות המתקדמות של היצרנית השוודית, כמו כריות אוויר בעלות שני שלבים, מערכת להגנה מפני "צליפת שוט" ועוד כהנה וכהנה דברים מתנפחים או מצפצפים.
מחברת מאיר, יבואנית וולבו, נמסר ל-ynet כי ה-XC החדשה תגיע לישראל, אך בשלב זה לא ידוע מתי או מה יהיו מחירי הגרסאות השונות.
קצת פחות קשוחה, קצת יותר יפה
צילום: רועי צוקרמן