האם זו טויוטה פריוס הבאה?
יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם הציגה בז'נבה מכונית כלאיים לתצוגה. האם מדובר בדור הבא של הפריוס המצליחה, או בסתם תרגיל בעיצוב?
האם זו מחליפה עתידית למכונית הכלאיים הנמכרת מכולן? טויוטה הציגה בתערוכת ז'נבה את ההייבריד X, שכפי ששמה מרמז היא מכונית כלאיים המשלבת בין מנוע בנזין לבין מנוע חשמלי. המטרה המוצהרת: לאפשר ביצועים דומים לאלה של מכונית קומפקטית או משפחתית, תוך הפחתה משמעותית בתצרוכת הדלק ובפליטת המזהמים.
מסוגנן ובלי סיכוי לייצור. תא הנוסעים בהייבריד X (צילומים: רועי צוקרמן)
בטויוטה לא מספרים אילו מנועים משמשים את ההייבריד X, מה שמקשה על זיהוי הפוטנציאל הגלום בה. האם מדובר במחליפה לטויוטה פריוס? הפרופורציות, המיצוב והממדים נראים מתאימים. עם אורך של 450 ס"מ לעומת 445.5 בפריוס, ובסיס גלגלים שמציג קפיצה הכרחית בקבוצה - מ-270 ס"מ כיום ל-280 בתצוגה - העניינים בהחלט מסתדרים. ממד הרוחב של המכונית החדשה עומד על 185 ס"מ (172.5), וגובהה 144 ס"מ (149 בפריוס), משתלבים קצת פחות.
בטויוטה מספרים כי מדובר במכונית ארבע-מושבית, הנועדה להציע שפע מרחב לנוסעים. מבט מקרוב מאושש את ההבטחות, עובדה קלה כמובן לביצוע כשמדובר במכונית תצוגה לא מחייבת. ואם כבר דיברנו על מראה עיניים, נספר שממש כמו הפריוס ההייבריד X לא תזכה באף פרס לעיצוב היפה ביותר. או מעורר ההשראה. תא הנוסעים המסוגנן, לעומת זאת, נהנה מסיכויי הגעה לייצור גבוהים כמעט כמו הסיכוי שראש הממשלה ושר הביטחון ישארו בכסאם עד תום הקדנציה.
אגב, על עיצוב המכונית - שהיתה האטרקציה המרכזית של טויוטה בתערוכה, לצד מכונית התצוגה מדטרויט (FT-HS, מכונית ספורט היברידית) - חתומה סדנת העיצוב האירופית של טויוטה, ED2 הצרפתית.