עובד במטה אובאמה אחראי לסרטון נגד הילארי
חרף התעקשותו של הסנאטור ברק אובאמה כי אנשיו אינם אחראים לסרטון שהופץ ברשת נגד יריבתו הילארי קלינטון, אתמול נחשף כי את הסרטון - שבו הוצגה הילארי כמעין דמות "אח גדול" מרושעת בנוסח ג'ורג' אורוול - הפיק נציג חברה הקשורה למטה אובאמה. הפרשה ממחישה את חשיבותה של האינטרנט בקמפיין וסביר שתפגע מאוד באמינותו של אובאמה
הקרב בין שני המתמודדים המובילים על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הולך ומתלכלך: אתמול (ד') נודע כי מי שעומד מאחורי סרטון האינטרנט שמציג את הסנאטורית מניו יורק הילארי קלינטון בדמות "האח הגדול" ברוח ספרו של ג'ורג' אורוול 1984 - הוא אחד העובדים בחברה שמועסקת על ידי מטה הבחירות של יריבה הגדולה של קלינטון, הסנאטור ברק אובאמה. זאת, חרף טענתו של אובאמה כי אנשיו אינם מחזיקים ביכולת הטכנית לייצר סרטון שכזה.
בסרטון, שנמצא ברשת באתר youtube.com, כבר צפו כמיליון וחצי איש. אורכו של הסרטון 74 שניות, והוא מבוסס על סרטון הפרסומת שבאמצעותו השיקה חברת אפל את מחשביה בשנת 1984. הסרטון מבוסס, כאמור, על 1984 של ג'ורג' אורוול, ומציג את הילארי בדמות "האח גדול". (כדי לראות את הסרטון הקליקו כאן ).
זהותו של היוצר נחשפה בבלוג הפוליטי של אריאנה הפינגטון. מסתבר שמפיק הסרטון, פיליפ דה וליס, עבד כאסטרטג ב"בלו סטייט דיגיטל", חברה מוושינגטון שמספקת שירותי ייעוץ פוליטי למטה אובאמה. העומד בראש החברה הוא האחראי במטה אובאמה על האינטרנט וסרטוני אינטרנט.
ממטה אובאמה נמסר כי לסנאטור מאילינוי אין כל קשר לעניין. במקביל, טען דה וליס כי יצר את הסרטון על דעת עצמו. לאחר הגילוי, פרש דה וליס ממקום עבודתו. לדבריו, הילארי "שמרנית מדי" לטעמו, בעוד שאובאמה מייצג זן חדש של פוליטיקאי אמין, כלשונו. החשיפה היא מכה קשה לאמינותו של הסנאטור אובאמה. מטה קלינטון טרם הגיב, אבל יש להניח שהתגובה תהיה קשה.
עם זאת, יותר מהכל, ממחישה פרשת הסרטון עד כמה נשען הקמפיין לנשיאות והמאבק בין המתמודדים על המדיה
החדשה (קרי, האינטרנט). התקשורת הוותיקה אמנם עדיין ממלאת תפקיד - אך אינה מובילה יותר בקמפיין. לעובדה זו יש משמעות נוספת - כלכלית. מהתחזקות האינטרנט עולה כי רשתות הטלוויזיה והעיתונים עשויים להפסיד ממון רב - בשל יכולתם של המתמודדים לפנות ישירות לבוחרים באמצעות אתרי אינטרנט וסרטוני אינטרנט.