230 נוסעים ישראלים תקועים בבודפשט
מטוס של חברת הצ'רטר הצ'כית "טראבל סרוויס" נתקע בגלל תקלה טכנית. אחד הנוסעים: "חלפו השעות, הבטיחו הבטחות ולא שיכנו אותנו במלון. לא התקלחנו, ואנחנו נמצאים פה כמו חיות". המטוס הושבת עד להודעה חדשה. שגריר ישראל מנסה לעזור
תקועים בחו"ל, לפני פסח: כ-230 נוסעים, רובם ככולם ישראלים, תקועים מאז 20:30 אמש (יום ד') בנמל התעופה בבודפשט, בירת הונגריה, בשל תקלה במטוס של חברת הצ'רטר "טראבל סרביס" (TVL). הטיסה היתה אמורה להמריא אתמול ב-23:00. דן מוזס, בנה של אחת הנוסעות סיפר כי "הנוסעים תקועים מאז הלילה בחדר צפוף ללא איוורור ואינם מקבלים שום מידע על המצב ועל הצפוי להם".
בתום בדיקה הוחלט להשבית את המטוס עד להודעה חדשה. שגריר ישראל בבודפשט, דוד אדמון, הגיע למקום לאחר שהוזעק על-ידי הנוסעים הלחוצים. הוא ניסה להפעיל את קשריו, "בשדה התעופה בדקו את המטוס. הנוסעים במקום לחוצים מאוד, עצבניים, שוכבים על הכיסאות ועל הספסלים וחלקם ממש יצאו מהכלים".
לדברי אדמון, "קיבלתי מידע גם מהמשטרה המקומית וגם מכמה ישראלים משדה התעופה ולכן הגעתי, טלפנתי לכל מי שאפשר בארץ, אני מקווה שהפעמונים מספיק חזקים כדי להעיר אותם. קשה להבין איך מ-23:00 ועד עכשיו בחמש בערב לא עשו כלום חוץ מלסמוך על טכנאי. אנשים נמצאים כאן ללא אוכל ושתייה ואין מי שדואג להם. יש כאן אנשים במצב מאוד קשה נפשית ופיזית, ביקשתי מנציג החברה שידאג להם לאוכל ולשתייה."
אחד הנוסעים, חנן, סיפר ל-ynet: "למטוס הלך מנוע ומנסים לתקן. חלפו השעות, הבטיחו הבטחות ולא שיכנו אותנו במלון. לא התקלחנו, ואנחנו נמצאים פה כמו חיות, עצבניים. נשים בהריון וילדים מוחזקים בני ערובה בתוך הטרמינל. התקשרנו לספק התיירות 'יוניטל' בארץ, גם שם לא קיבלנו תשובה. נציגי אותה חברת צ'רטר לא מצאו מטוס חלופי. אנשים דתיים בהיסטריה שלא קיבלו מזון כשר".
אי אפשר היה לארגן חדרים בבתי המלון
הנוסעים עדיין מקווים שהכל ייגמר ושימריאו בקרוב לארץ: "זה הרס לנו את כל החופשה. אנשים רק רוצים להגיע הביתה. התיקים שלנו לא איתנו, אנחנו עם תיקי ים", אומר חנן.
נוסע אחר, רונן בראון, סיפר ל-ynet: "לא קורה כאן כלום. כל פעם אומרים לנו שמתקנים את המטוס אבל בעצם אין שום התקדמות. יש כאן נשים בהיריון, חולי לב, ואנחנו יושבים כאן על הרצפה בלי אוכל, בלי שתייה, לא יכולים לצאת ולא יכולים להתקדם הלאה".
שי מרינה, מנהל המסחר והתכנון של חברת יוניטל, אחת החברות שמכרה כרטיסים לטיסה הזו מסר ל-ynet בתגובה: "קיבלנו דיווח שלמטוס יש איחור עקב תקלה טכנית. שעות התיקון התארכו. בהתחלה נתנו כיבוד קל. חשבנו שזה ייגמר מהר. הנוסעים נמצאים בשטח הסטרילי בשדה. ניסינו לארגן מטוס חלופי, וזה לא הסתדר. במשך היום המכונאים נתנו הערכות כאלו ואחרות. יש שם בעיות ואנחנו לא נתנער מאחריות ללקוחות שלנו.
"מתברר שבבודפשט אי אפשר להשיג מלונות. למצוא כמות של 100 חדרים זו בעיה. חברת התעופה ניסתה וגם אנחנו ניסינו. אם זה היה קורה ביום רביעי או בשלישי הם היו מזמן בארץ, אבל כשזה נופל ביום חמישי - ערב פסח ופסחא - זה בעיה. יש שם בין היתר קבוצה מנצרת ומבאר שבע. הם מטופלים מבחינת שתייה ואוכל. אני מקווה שהמטוס ימריא לאחר הרצת מנוע עוד הערב. אם חלילה יתברר שהמטוס לא תקין, יש מטוס חלופי שיגיע מפראג".
מנכ"ל אל-על, חיים רומנו, אמר ל-ynet: "אני מת לחלץ אותם, אבל אין לי מטוסים. לא נתקלתי בשום בעיות ביורוקרטיות מצד ממשלת הונגריה".