שתף קטע נבחר
 

עיריית ת"א: להסיר שילוט חוצות עם המילה "סטוצים"

הורתה לחברת מקסימדיה להסיר פרסום חוצות לאתר ההכרויות freelove, בטענה כי המילה "סטוצים" שמופיעה בפרסומות, פוגעת ברגשות הציבור

עיריית תל אביב הורתה לחברת מקסימדיה להסיר בתוך 48 שעות את פרסום החוצות לאתר ההכרויות freelove, בו נכתב "סטוצים זה אנחנו". ל-ynet נודע, כי בעקבות תלונה של אזרחית אחת, החליטו בעירייה כי המילה "סטוצים" המופיעה בפרסום לאתר היא מילה פוגענית.

 

מקסימדיה מחזיקה בזכיון לפרסום בעמודורים (פרסומות המופיעות מעל שלטי שמות הרחובות) בתל אביב. בין היתר, מפרסמת החברה באמצעות עמודור את אתר ההכרויות freelove. בפרסומות מופיעה כתובת האינטרנט של האתר והסלוגן "סטוצים זה אנחנו". בסמוך לקניון עזריאלי מוצבת קוביית פרסום זו השנה השנייה. בארבעת החודשים האחרונים נוספו שלוש קוביות פרסום; אחת מהן במתחם הבורסה ברמת גן, ושתיים נוספות בגני התערוכה וברחוב דרך מנחם בגין בתל אביב.

 

מפעילי אתר freelove מסרו למקסימדיה, כי בכוונתם להוציא צו מניעה באמצעות עורך דינם שימנע את הסרת השלטים. "אני לא מבין את פשר העניין", אמר ל-ynet מוטי שלו, בעלים של האתר, "יש מודעות פרסומיות עם מילים הרבה יותר נועזות מהמילה סטוצים. ביקשנו ממקסימדיה שלא להסיר עדיין את הקוביות".  

 

הרשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב היא הגוף האחראי לשלטי החוצות בעיר, ובהסכם מול מקסימדיה יש לרשות זכות לדרוש מהזכיינית להסיר פרסום במידה ואינו חוקי או פוגע ברגשות הציבור.

 

שרון קרן, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי, מסר ל-ynet, כי האזרחית המתלוננת פנתה לפני כחודש למחלקת פניות הציבור בעירייה וטענה כי הפרסומת פוגעת וכי מדובר באתר זימה המפנה גם לאתרי פורנוגרפיה. "בדקנו את האתר וראינו שהוא קצת יותר נועז מאתרים אחרים, אבל אין בו שום דבר שאינו חוקי. גם המילה סטוצים בפרסומות שלהם, אין בה לדעתי טעם לפגם".

 

קרן מסר לעירייה את החלטתו שלא להסיר את הפרסומת, אך ועדת השילוט בעירייה החליטה כי יש בפרסום משום פגיעה ברגשות הציבור וביקשה מהרשות לדרוש את הסרת פרסום החוצות לאתר. "אני בפירוש חושב שלא היה פה מקום להסיר את השלט", מסר קרן, "כך מתחילים לכרסם בעקרונות הדמוקרטיה. אבל אני מכבד את החלטת העיריה ולכן שלחנו מכתב למקסימדיה להוריד את הפרסום".    

 

במכתב שהיפנתה מקסימדיה להנהלת האתר, מציעה הזכיינית לחברה לקבל החזר של חלק מהסכום ששילמה עבור הפרסום, או לשנות את הפרסומת. "בהתאם לתנאי הזיכיון, אנו מחויבים להישמע לדרישת הרשות ולפיכך אנו נאלצים להסיר את הפרסום שבנדון... עומדות בפניכם שתי ברירות, לקבל החזר של חלק יחסי מהתמורה עבור הפרסום בגין התקופה שממועד הסרת הפרסום ועד תום תקופת הפרסום המוזמנת, או להחליף את הפרסום שבנדון".  

 

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, כי "לאור תלונות אזרחים ותושבי העיר, החליטה ועדת השילוט העירונית להסיר את הפרסום, על-פי חוק העזר העירוני הקובע כי לא יינתן רשיון לשילוט אם פרסומו או הפצתו פוגע בתקנות הציבור או ברגשותיו".

 

המידע הראשוני התקבל באמצעות האי-מייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים