רק שנתיים חלפו: מרצדס מרעננת את ה-R קלאס
הסטיישן שלא החליט אם הוא רכב שטח, מיניוואן או בכלל מכונית סאלון, זכה לתגובות פושרות עם השקתו ולמכירות נמוכות. האם מתיחת פנים קלה תחזיר לו את הצבע ללחיים?
מיניוואן, מכונית סאלון, רכב שטח? ה-R קלאס של מרצדס, שהוצג לפני שנתיים בתערוכת ניו-יורק, מעולם לא החליט בדיוק מה הוא רוצה להיות. הלקוחות, שהיו מבולבלים לא פחות, דווקא הביעו החלטיות והצביעו ברגליים. עם מכירות מדשדשות וביקורות פושרות, החליטו במרצדס לבצע רענון בהול ל-R, והם מציגים אותו כעת - מוקדם מהנהוג בתעשייה בכלל וביצרנית הגרמנית בפרט.
עדכון קל מבחוץ, מנוע חדש מבפנים
קוסמטיקה קלה
מבחוץ, מבטיחים במרצדס שינויים קלים לעיצוב החרטום והחלק האחורי. בפועל, נראה כי מדובר בשינויים מינוריים במיוחד, הכוללים עדכון לפגושים. מרבית הלקוחות, אפילו אלה שיעמידו R ישן וחדש זה לצד זה, לא יבחינו בהבדל. למעשה, השינוי הגדול ביותר עליו ניתן לספר הוא דווקא בהגדרה של הרכב. מעתה, ה-R הוא לא סתם Tourer, אלא SUV Tourer. האם מילת הקסם תשכנע את האמריקנים לפתוח את הארנקים?
בתא הנוסעים יש דווקא שינויים של ממש. מלבד תוספות אבזור תקניות חדשות, במרצדס שינו את מבנה המושבים. במקום אפשרות אחת - שישה מושבים בשלוש שורות - יוצעו מעתה שלושה סידורי מושבים: שבעה נוסעים - שני קדמיים עם ספסל מרכזי לשלושה וזוג מאחור; או חמישה נוסעים - שני קדמיים עם ספסל אחורי לשלושה. האפשרות השלישית היא תצורת ששת המושבים שהוצעה בעבר.
במרצדס מסבירים את השינוי בכך שהתצורות החדשות מאפשרות נפח הטענה משופר, לצד יכולת להסיע יותר בני משפחה. גרסת חמשת המושבים, למשל, נהנית מנפח הטענה שנע בין 939 ל-2,001 ליטר בגרסת בסיס הגלגלים
הקצר. עם בסיס הגלגלים הארוך, יציע ה-R בין 1,118 ליטר כשהמושבים ניצבים, ל-2,436 ליטר כשרק שני הקדמיים עומדים.
יש מנוע חדש
מלבד השינויים בתא הנוסעים, תציע מרצדס גם גרסת בסיס חדשה בשם R280. עם יחידת V6 בנפח 3.0 ליטר ו-231 כ"ס, זו תאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות, לצד מהירות מרבית של 222 קמ"ש ותצרוכת דלק משולבת של 9.2 קילומטר לליטר.
ה-R280 תוצע לצד הגרסאות הקיימות - R280 CDI (טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר ו-190 כ"ס), R320 CDI (טורבו-דיזל באותו נפח אך עם 224 כ"ס), R350 (בנזין, V6 ו-272 כ"ס), וה-R500, לו מנוע V8 בנפח 5.5 ליטר ו-388 כ"ס. כבעבר, כל הגרסאות יוצעו עם תיבת ה-7G-Tronic הייחודית, הנעה אחורית או כפולה ובשני אורכי בסיס גלגלים (למעט הדיזל החלש, לו בסיס גלגלים קצר בלבד).
ה-R המחודש יוצע באירופה החל מהסתיו הקרוב. גרסת הבסיס החדשה, ה-R280, תוצע במחיר נמוך בכ-7% בהשוואה לגרסת הבסיס בעבר. מחיר הגרסאות הוותיקות צפוי להישאר ללא שינוי מהותי. ואצלנו? ה-R לפני מתיחת הפנים לא שווק בישראל, ונכון לעתה, ליבואנית - חברת כלמוביל - אין תוכנית לשווק גם את המחודש.