ניצחון סוחף לב.מ.וו בתחרות "מנוע השנה"
בפעם החמישית מאז החלה התחרות ב-1999, זכתה ב.מ.וו בתואר "מנוע השנה". אבל זה לא הפרס היחיד: הגרמנים זכו גם בחמישה תארים נוספים
לא לחינם שמה הוא "יצרנית מנועים בווארית". ב.מ.וו זכתה בשישה תארים בתחרות "מנוע השנה 2007", בהם "הטוב ביותר", "החדש הטוב ביותר", "מנוע הביצועים" ועוד. זוהי פעם חמישית בהיסטוריית התחרות - שלישית ברציפות - בה זוכה ב.מ.וו בתואר המנוע הטוב ביותר בעולם.
זה המנוע הטוב בעולם לשנת 2007
הזוכה: 3.0 ליטר טווין-טורבו
ומהו המנוע הטוב ביותר בעולם? מדובר ביחידת הכוח החדשה יחסית, עם שישה צילינדרים בטור, נפח של 3.0 ליטר וצמד מגדשי טורבו. הנה כל הנתונים הטכניים של אחת מהפנינות תעשיית הרכב:
מכונית בה הוא מוצע | ב.מ.וו 335i |
נפח | 2,979 סמ"ק |
מהלךXקדח | 84X89.6 |
תצורה | שישה צילינדרים בטור |
הספק מרבי | 306 כ"ס ב-5,800 סל"ד |
מומנט מרבי | 40.8 קג"מ ב-1,300 סל"ד |
הספק לליטר | 102.7 כ"ס |
הזנת אוויר | 2 מגדשי טורבו, אחד לכל 3 צילינדרים |
יחס דחיסה | 10.2:1 |
100-0 קמ"ש | 5.5 שניות |
מהירות מרבית | 250 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית) |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 10.1 ק"מ לליטר |
בקצרה, נספר כי מדובר ביחידת כוח עם צמד מגדשי טורבו קטנים - אחד לכל שלושה צילינדרים. ההפרדה מאפשרת זמינות כוח טובה כבר מסל"ד נמוך, תוך צמצום למינימום של השהיית מגדשים. כתוצאה מכך, מספק המנוע 306 כ"ס מרשימים, ומאיץ את ה-335i (המכונית היחידה בשלב זה שעושה בו שימוש) - מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, ואילו תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת לדברי ב.מ.וו על 10.1 ק"מ לליטר.
מלבד תואר "מנוע השנה", זכתה יחידה זו גם בתואר "המנוע החדש הטוב ביותר" ו"המנוע הטוב ביותר בין 2.5 ל-3.0 ליטר". ב.מ.וו קטפה גם פרס עבור "מנוע הביצועים הטוב ביותר" (ה-V10 האימתני מה-M5); "המנוע הטוב ביותר בין 1.4 ל-1.8 ליטר" (יחידת ה-1.6 של המיני, שפותחה בשיתוף פיז'ו-סיטרואן); ולסיום - המנוע הטוב ביותר מעל 4.0 ליטר - שוב יחידת ה-V10 של ה-M5.
מנוע השנה 2006, ב.מ.וו M5. לא קופח גם השנה
פעמים קודמות בהן זכתה ב.מ.וו בתחרות, כוללות את השנים 2006 (V10 מה-M5) ו-2005 (שוב יחידת ה-V10 בנפח 5.0 ליטר). מלבד זאת, גם שנים 2002 (V8 בנפח 4.4 ליטר) ו-2001, אז זכה מנוע ה-M3 בנפח 3.2 ליטר, היו טובות עבור הגרמנים.
יש עוד זוכים
מתוך 12 קטגוריות זכתה ב.מ.וו בשש. אבל בכל זאת יש עוד יצרניות שיכולות לחגוג: טויוטה למשל, זכתה בתארי "המנוע החסכוני ביותר" (יחידת הכלאיים של הפריוס) ו"הטוב ביותר מתחת לליטר", עבור מנוע ה-998 סמ"ק של האייגו/יאריס (ושמוצע גם בפיז'ו 107 וסיטרואן C1). פולקסווגן השוותה אף היא את ההישג, עם תואר 1.4-1.0 ליטר בו זכתה יחידת ה-TSI (מנוע 1.4 עם מגדש טורבו ומגדש על, והספק של 170 כ"ס). כן זכתה פולקסווגן בתואר 2.0-1.8 ליטר עבור מנוע ה-2.0 ליטר-טורבו של הגולף GTi (המשמש בין היתר גם את סיאט ליאון קופרה, סקודה אוקטביה RS ואודי A3).
מנוע ה-1.4 ליטר TSI של פולקסווגן
תחרות מכונית השנה מתקיימת זו השנה השמינית. משתתפים בה 62 שופטים מ-30 מדינות ברחבי העולם, בהן ארצות הברית, מדינות אירופה השונות, דרום אפריקה, סין, יפן וקוריאה.
קטגוריה | הזוכים | נקודות |
מנוע השנה | 1. ב.מ.וו 3.0 ליטר טורבו | 395 |
2. פולקסווגן 1.4 ליטר TSI | 259 | |
3. פורשה 3.6 ליטר טורבו | 252 | |
מנוע חדש | 1. ב.מ.וו 3.0 ליטר טורבו | 446 |
2. לקסוס הייבריד 5.0 ליטר | 183 | |
3. רנו 1.2 ליטר טורבו | 75 | |
מנוע חסכוני | 1. טויוטה הייבריד 1.5 ליטר | 244 |
2. הונדה 1.3 ליטר IMA | 130 | |
3. פיאט 1.3 טורבו-דיזל | 118 | |
מנוע ביצועים | 1. ב.מ.וו 5.0 ליטר V10 | 219 |
2. ב.מ.וו 3.0 ליטר טווין-טורבו | 185 | |
3. פרארי 6.0 ליטר | 170 | |
עד 1.0 ליטר | 1. טויוטה 1.0 ליטר | 254 |
2. סמארט דיזל 0.8 ליטר | 190 | |
3. מיצובישי 1.0 ליטר טורבו | 163 | |
מ-1.0 ל-1.4 ליטר | 1. פולקסווגן 1.4 ליטר TSI | 404 |
2. הונדה 1.3 ליטר IMA | 178 | |
3. פיאט 1.3 טורבו-דיזל | 160 | |
מ-1.4 ל-1.8 ליטר | 1. ב.מ.וו 1.6 ליטר-טורבו | 267 |
2. טויוטה הייבריד 1.5 ליטר | 251 | |
3. אודי 1.8 ליטר טורבו | 82 | |
מ-1.8 ל-2.0 ליטר | 1. פולקסווגן 2.0 ליטר טורבו | 249 |
2. ב.מ.וו דיזל 2.0 ליטר | 143 | |
3. הונדה 2.0 ליטר (טייפ-R) | 123 | |
מ-2.0 ל-2.5 ליטר | 1. ב.מ.וו 2.5 ליטר | 179 |
2. סובארו 2.5 ליטר טורבו | 150 | |
3. מאזדה 2.3 ליטר טורבו | 144 | |
מ-2.5 ל-3.0 ליטר | 1. ב.מ.וו 3.0 ליטר טורבו | 383 |
2. ב.מ.וו דיזל 3.0 ליטר | 254 | |
3. ב.מ.וו 3.0 ליטר | 98 | |
מ-3.0 ל-4.0 ליטר | 1. פורשה 3.6 ליטר טורבו | 224 |
2. ב.מ.וו 3.2 ליטר | 220 | |
3. לקסוס הייבריד 3.5 ליטר | 156 | |
מעל 4.0 ליטר | 1. ב.מ.וו 5.0 ליטר V10 | 269 |
2. פרארי 6.0 ליטר | 155 | |
3. לקסוס הייבריד 5.0 ליטר | 132 |