חוזרים אל הקומיקס
יותר ויותר סופרים, כמו מייקל שייבון וסטיבן קינג ממשים את אהבתם הותיקה לקומיקס, מעבדים את ספריהם לגרסה מצוירת וגם תורמים את עטם לסדרות מוכרות
הסופר ג'ונתן לת'ם ("ברוקלין היתומה") היה מעריץ גדול של הקומיקס "Omega the unknown" כשגדל בברוקלין, והתאכזב למדי כאשר גיבור העל שלו נעלם מעל המדפים בחנות שמעבר לפינה. אך אל חשש, הוא יזכה לראות את הקומיקס האהוב יוצא לאור בשנית, וזאת משום שחברת "Marvel Entertainment" מחזירה אותו לחיים לאחר 30 שנה, ולת'ם בעצמו כותב את הסיפור.
"בנערותי הייתי מסור מאוד לספרי קומיקס" אמר לת'ם, שלאחרונה סיים מסע קידום מכירות של ספרו החדש "You Don'e Love Me Yet". "נסחפתי לסגנונות אחרים של קריאה, אך מעולם לא איבדתי עניין בז'אנר". לת'ם הצטרף למספר הולך וגדל של סופרים, כמו סטיבן קינג ומייקל שייבון, שהחלו ליצור ספרי קומיקס במקביל לההערכה הגוברת של הז'אנר בקרב האקדמיה, המבקרים והקהל הרחב.
חברת Marvel יצרה קשר עם לת'ם בעקבות ספרו המצליח "Fortress of Solitude" ושאלה אותו אם הוא מעוניין לעבוד בתחום, סיפר דן בקלי, המו"ל של חברת Marvel. "רצינו לדעת במה הוא מתעניין, והוא העלה מיד את הנושא. סוג כזה של כישרון הוא דבר פנטסטי עבורנו. הוא יודע איך לספר סיפור, והפרספקטיבה שלו שונה מזו של כותבי קומיקס מסורתיים".
"אומגה" שונה מגיבור העל הממוצע. בתור התחלה, הוא שקט ויש לו קשר רוחני עם נער בן 12 בשם ג'יימס מייקל סטרלינג. על פי הסיפור, עבר סטרלינג מ"ההרים" לגור בניו יורק עם משפחתו, על מנת לשפר את כישוריו החברתיים, לאחר שנים של לימודים בבית. כשהצרות מתחילות הוא פוגש את אומגה, השריד האחרון לזן חייזרים לא מוכר. "זה היה אתגר מעניין", אמר לת'ם, "אחד הדברים שהבנתי הוא שלא מדובר רק בכתיבה. המשימה העיקרית שלי היתה לספק לאמנים דברים מדהימים לצייר". שש החוברות הראשונות, מתוך סדרה של עשר, כבר מוכנות. ממש כמו בסדרה המקורית שיצאה לאור בשנת 1976. המועד הרשמי של יציאתן לאור טרם פורסם.
די לגישה המתנשאת
מחבר ספרי המתח, גרג רוקה ("שטח סטרילי", "יריות בחצות") עובד אף הוא על מספר סדרות עבור חברת DC קומיקס, ביניהן "באטמן", "סופרמן", ו-"Gotham Central". כמו כן,
הוא חיבר סדרה בשם "52", המתארת שנה שבה סופרמן, וונדר וומן, ובאטמן השעו זמנית את מסעותיהם, וגיבור על חדש בשם סופרנובה תופס את הפיקוד ומציל את העולם.
סופר רבי המכר, בראד מלצר ("היועץ הראשון", "מליונרים") עבד על ה-"Justice League of America", עבור חברת DC, וקטעים מתוך ספרו "The Book of Fate" נכללו בחוברת הראשונה. מלצר מאמין שהז'אנר לא משנה, כל עוד הסיפור טוב. "עד כה היתה נהוגה גישה מתנשאת כלפי ספרי קומיקס", אמר, "אנחנו חייבים להוכיח שהדברים האלה שווים."
הסופרת ג'ודי פיקולט, מחברת רב המכר "Nineteen Minutes", היא הכותבת הנוכחית של סדרת וונדר וומן האגדית. פיקולט היא בסך הכול האישה השנייה שכתבה בסדרה במהלך שישים שנות קיומה. האתגר הגדול ביותר של פיקולט היה לקשור בין עברה של הדמות לבין הגיליונות הנוכחיים, וסגנון הכתיבה שלה. "את לא רוצה להירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהרסה את וונדר וומן", אמרה, "יש לה היסטוריה ובסיס נאמן של מעריצים, שלא היו רוצים לראות אותך עושה בלגן."
סופרים אחרים הפכו את דמויותיהם לגיבורי קומיקס. מייקל שייבון בחר להפוך את האיור "The Escapist", בספרו זוכה פרס הפוליצר "ההרפתקאות המדהימות של קאווליר וקליי" לחוברת קומיקס עבור חברת Dark Horse Comics. העורכת שלו, דיאנה שוטס, עזרה לו לשנות את צורת החשיבה שלו מפרקים ומשפטים לבועות קומיקס.
שוטס, עורכת ותיקה שעובדת גם עם כותבים כמו גלן דיויד גולד, וכריס אופוט, אמרה שישנם הבדלים משמעותיים בין הז'אנרים השונים. לטענתה סופרים לא מורגלים לחשוב על אופן הצגתו של הסיפור והייצוג המוחשי של דמויותיהם, אך ניתן ללמד אותם לעשות זאת. לדבריה, "סופר טוב הוא סופר טוב. צריך רק לתפוס את הסגנון והמבנה השונה של הז'אנר. חלק מהסופרים לא מצליחים לעשות את המעבר לכתיבת תסריטים, אך אין זה אומר שהם לא טובים. זה אומר שאין להם תפישה טובה לגבי סרטים, וקומיקסים הם בעצם סרטים ביסודם".
גם סטיבן קינג בחר לעבוד עם חברת Marvel על פיתוח סדרת ספריו "המגדל האפל" לסדרת חוברות קומיקס, במקום להפוך אותה לסרט או למיני סדרה בטלוויזיה. הקומיקס מתמקד בסיפורו של רונלד מגלעד,
אדם שחי בעולם עתידני, שמשימתו היא למצוא את "האיש בשחור" ולאחר מכן את המגדל האפל.
עד כה זכתה החוברת להצלחה מסחרית רבה. מעל 200 אלף עותקים של החוברת הראשונה שיצאה לאור בתחילת מרץ כבר נמכרו. זהו ללא ספק אחד הקומיקסים נטולי גיבורי העל הנמכרים ביותר מזה עשור. קינג מקווה שקוראי הקומיקס יתלהבו מהפורמט החדש של "המגדל האפל". "אני מעריץ גדול של הז'אנר" אמר קינג ביחס לספרי קומיקס. "דרך אחרת לספר סיפורים היא תמיד מרגשת", הוסיף.
העורך הראשי של חברת Marvel, אקסל אלונסו, מספר כי הוא אוהב במיוחד לעבוד עם סופרים. "אני מכיר אותם היטב, קראתי את הספרים שלהם, אני מבין על מה הם מדברים", הוא אומר, "אני לא מעוניין לשכפל את ספרי הקומיקס שהם קראו בתור ילדים או את הספרים שנמצאים על המדפים. אני רוצה שהסגנון המיוחד שלהם יבוא לידי ביטוי".