מיקרוסופט רוכשת חברת פרסום מקוון ב-6 מיליארד ד'
ענקית התוכנה רכשה את חברת הפרסום המקוון aQuantive בעסקה שמשקפת פרמיה של 85% על מחיר המנייה, בניסיון לשפר את מעמדה בשוק מול גוגל ויאהו
ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה בסוף השבוע כי היא רוכשת את חברת הפרסום המקוון aQuantive תמורת 6 מיליארד דולר. המחיר משקף פרמיה של 85% על מחיר מניית aQuantive, סוכנות למודעות אינטרנט הנסחרת בנאסד"ק.
העסקה ממשיכה מגמה של פעילות נמרצת במגזר הפירסום המקוון, שהחלה באמצע אפריל לאחר שגוגל רכשה את דבל-קליק, חברה שמספקת טכנולוגיה שמשמשת אתרים להעברת פרסומות לצופים, תמורת 3.1 מיליארד דולר.
מיקרוסופט מקווה כי הרכישה הנוכחית תיתן דחיפה לעסקי הפרסום שלה, שמפגרים אחרי גוגל ויאהו בשל תנועה חלשה יחסית באתר החברה MSN. אנליסטים אומרים כי העסקה תשפר את התחרותיות של מיקרוסופט בתחום.
יאהו ביצעה את הצעד שלה בתחום בחודש שעבר, לאחר שרכשה את החלק מחברת הפרסום המקוון הפרטית Right Media שטרם היה בבעלותה תמורת 680 מיליון דולר.
בינואר רכשה ענקית הפרסום פובליסיס את חברת הפרסום המקוון דיג'יטאס, ובשבוע שעבר רכש קונגלומרט הפרסום WPP את חברת הפרסום המקוון 24/7 ריל מדיה תמורת 649 מיליון דולר.
צמיחה של כ-30%
עסקי הפרסום באינטרנט צפויים לרשום צמיחה של כ-30% השנה, יותר מכל סוג אחר של פרסום. לפי הערכות, שוק הפרסום המקוון יגיע השנה לשווי של כ-25 מיליארד דולר, וצפוי לרשום צמיחה ממוצעת של כ-17% בשנה בחמש השנים הקרובות.
aQuantive מחזיקה גם בסוכנות אינטראקטיב בשם Avenue A/ Razorfish, שרוכשת, מוכרת ויוצרת פרסום מקוון, באופן דומה לסוכנות פרסום רגילה, רק באינטרנט.
העסקה היא הרכישה הגדולה ביותר שביצעה מיקרוסופט אי פעם, אך היא לא תגרום לפגיעה פיננסית קשה לחברה שדיווחה על קופת מזומנים בהיקף של 28 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2007. מניות aQuantive עלו ב-78% ל-63.79 דולר למנייה בעקבות הדיווח.
עסקת ענק בתחום הפרסום המקוון
מומלצים